یکی از پیام های پیاده روی اربعین آماده سازی جامعه برای عصر ظهور است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: قیام بزرگداشت امام حسین (ع) مانند دانشگاهی بود که کارها و نتایج آن در تاریخ ماندگار است و هر روز جلای و طراوت و گرمی جدیدی دارد.

وی افزود: یکی از سنت های گرانبها سنت پیاده روی اربعین است که اولین بار توسط جابر انجام شد و امروز جابرهای زیادی در مسیر زیارت امام حسین (ع) قدم برمی دارند.


امروز مراسم باشکوه اربعین به یک همایش جهانی تبدیل شده است

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و شورای اسلامی گفت: امروز مراسم باشکوه اربعین به یک همایش جهانی تبدیل شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی و ایجاد وحدت بین پیروان ادیان ابراهیمی از مزایای مراسم پیاده روی اربعین است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین جلوه ای باشکوه از پیوند معنویت و عرفان است، افزود: لحظه به لحظه در این مسیر فرصت هایی فراهم می شود که وسایلی برای تزکیه نفس و تحول جامعه ایجاد می کند.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی بیان کرد: در سکوت پیاده روی اربعین و در میان خیمه ها پیام های مختلفی وجود دارد.

منتظری گفت: افراد فهیم برای ادامه زندگی می توانند از این سفر عرفانی و معنوی ثروت خوبی کسب کنند.

وی آمادگی جامعه برای عصر ظهور را یکی دیگر از نتایج پیاده روی اربعین عنوان کرد و گفت: طبق روایات در عصر ظهور مردم بدون هیچ تعهدی از آسایش یکدیگر استفاده می کنند و بدین ترتیب شاهد خدمت رسانی مردم به یکدیگر هستیم. غیر اجباری، لباس، لباس فرم می پوشند و فرقی بین خود نمی گذارند.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: یکی از پیام های مراسم پیاده روی اربعین آمادگی جامعه برای عصر ظهور است که این عطش در بین ما نیز دیده می شود.

منتظری تصریح کرد: تضعیف واقعیت مستکبران و یزیدیان آن زمان و آرایش باشکوه حسینیان آن زمان از دیگر پیام های برگزاری راهپیمایی اربعین بود. هم افراد معتقد به مکتب امام حسین (ع) و هم آزادگانی که می خواهند آبرومندانه زندگی کنند و در این راه شرکت کنند.


زیارت اربعین بسیار محبوب است

وی با بیان اینکه هر چه جلوتر می رویم بر شکوه و عظمت اربعین نسبت به گذشته افزوده می شود، تصریح کرد: اکنون زیارت اربعین یک سازمان و نهاد نیست بلکه همه چیز مردم است به گونه ای که مردم به صورت خانوادگی زیارت کنند. و بسیاری از کودکان و نوجوانان این سفر بزرگ معنوی را تجربه می کنند.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: بی شک اربعین به عنوان یک همایش بزرگ جهانی می تواند زمینه را برای گشایش گره های بسیاری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید