مردم زمان پهلوی ظلم و ستم زیادی را متحمل شدند

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805117

خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با حمایت ملت ایران و با تکیه بر موازین اسلام و ارزش های اسلامی توانستند انقلاب را به ثمر برسانند، گفت: مردم در دوران پهلوی ظلم و ستم فراوانی را متحمل شدند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین عسگر طولانی در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا، با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه مردم خود پاسدار انقلاب اسلامی هستند، گفت: آیا.

وی ادامه داد: حاکمیت رژیم طاغوت بر کشور و ابزار دست آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی بودن خاندان پهلوی باعث عقب ماندگی بسیاری در کشور شده است.

این کارشناس رهبری با اشاره به اینکه در دوران پهلوی سرکوب زیادی بر مردم وارد شد، گفت: دشمنان ایران به دنبال حذف اسلام از صحنه زندگی بشر و جامعه بودند و در این راستا برنامه های ضد دینی زیادی طراحی کردند. .

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به نقشه های طاغوت و شاه اعتراض کردند و این اعتراضات مردمی شد که منجر به تبعید امام خمینی و سپس مبارزه ملت ایران گسترده و عمیق شد و ادامه یافت و در نهایت با نقش اصلی امام خمینی، پیروزی انقلاب اسلامی پایان یافت.

حجت الاسلام با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) با حمایت ملت ایران و با تکیه بر احکام اسلامی و اسلامی از تجربه مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت بیشترین استفاده را کرده است. آنها توانستند انقلاب را رهبری کنند، مثمر ثمر باشید و در این زمینه شاگردان امام و کسانی که پیرو درس امام بودند و ایشان را از هر نظر می شناختند نقش بسیار ارزنده ای داشتند.

وی گفت: در واقع اینها شاگردان امام خمینی (ره) بودند که در تمام استان های کشور پراکنده بودند و هر کدام به نوبه خود مظلومیت طاغوت و بی دینی و اقدامات پهلوی را افشا می کردند و مردم را با خبر می کردند.

رئیس دانشگاه کوم گفت: پس از انقلاب نیز همین یاران امام خمینی (ره) به رهبری مقام معظم رهبری با کمک مسئولین نسبت به تغییر حوزه های علمیه و توسعه علمی، عملی و معنوی حوزه های علمیه برای رفع مشکلات اسلامی اقدام کردند. نظام هم در بعد نظری و نظری و هم در بعد عملی و اجرایی کمک کردند و وارد میدان شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید