حضرت زهرا(س)‌ در برابر ظلم و ستم ایستاد

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حیدری خراسانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نمی توان شخصیت الهی حضرت فاطمه زهرا (س) را ترسیم کرد، بی شک حضرت زهرای مرضیه بهترین الگو برای رسیدن به پیشرفت است. همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اجتماعی، سیاسی و سایر عرصه های مادی و معنوی.

وی افزود: حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگوی معرفت و شناخت اسلامی در عرصه های توحید، عبادت خدا، عبادت و قیام بر ظالمان و ستمگران در طول تاریخ است. بزرگی که تمام وجودش آثار و برکات دارد، یکی از آثار وجودی او آگاهی و فلسفه خلقت است که در حدیث قدسی (حدیث لولاک، حدیث قدسی که وجود پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است) آمده است. (علیه السلام) ص) و اهل بیت (علیهم السلام) مقصود خلقت است. می کند) نیز بر آن تأکید شده است.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها بر همه مردم ولایت دارد، بلکه بر اساس روایتی که از وجود مبارک امام عصر(عج) نقل شده، بر اهل بیت(ع) نیز ولایت دارد و این نشان می دهد. مقام بلندش این حضرت زهرا (س) است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نفاق و دو رویی را از چهره ظالمان زدود و راه دفاع از حق و درس حکومت داری را به همگان آموخت. او در راه وفاداری به ولایت با ظلم و ستم روبرو شد و در این راه جان خود را فدا کرد.

وی گفت: یکی از درس های بزرگی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) به مردم آموخت، درس ایثار، ایثار، مهربانی و آئین تربیت و تربیت فرزندان بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) فرزندانی تربیت کردند که راه دفاع از حق را تا روز قیامت ادامه دهند، ادامه داد: از جمله این خاندان، خاندان خوب امام زمان(عج) هستند.ج) بایت( ع قیام خواهد کرد و حقوق مظلومان تاریخ را مطالبه خواهد کرد.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه قم، توجه به سخنان اهل بیت(ع) و تلاش برای عمل به آنها را درس جهاد عنوان کرد و گفت: مهمترین رسالت اجتماعی ما در این راستا، گسترش علم، شناخت و آگاهی است. روز به روز عشق بورزیم بیایید بیشتر شبیه اهل بیت علیهم السلام شویم و به دستورات ایشان توجه کنیم، مخصوصاً در مورد نماز که آثار و برکات معنوی و مادی فراوانی در زندگی انسان دارد.

وی با تاکید بر اینکه آیات بسیاری از قرآن و روایات مربوط به اعمال و برکات وجودی حضرت زهرا(س) است، افزود: در این راستا علاقه مندان می توانند برای مطالعه بیشتر کتاب زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) را مطالعه کنند. رجوع به زندگانی حضرت زهرا علیهاالسلام به مرحوم دکتر سید جعفر شهیدی و کتاب سیره و کلام فاطمه علیهاالسلام آیت الله علی کریمی جهرمی و نیز کلام امام راحل و امام راحل باشد. رهبر معظم انقلاب درباره این شخصیت برجسته.

حضرت فاطمه زهرا (س) در سال پنجم نبوت و در روز بیستم جمادی الثانی در مکه مکرمه در خانه پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه (س) دیده به جهان گشود. زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بطول، راضیه و مرضیه، ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و م ابیها از کنیه ها و کنیه های این بانوی پاک اسلام است.

تمام زندگی حضرت صدیقه طاهره سرشار از اخلاق شریف و رفتار مثال زدنی و انسانی بود و با امام علی (ع) اولین پیشوای شیعیان ازدواج کرد و در کنار امام اول شیعیان بود و در همه انتقادات از او حمایت کرد. لحظات زندگی حضرت زهرا علیهاالسلام به عنوان همسر و مادر الگوی جهانیان است.

در دامان پاک حضرت فاطمه (س)، 2 امام بزرگوار و 2 شخصیت ممتاز عالم بشریت، امام حسن مجتبی (علیه السلام) مظهر خضوع و کرامت و امام حسین (علیه السلام) سید و سالار شهیدان هستند. تربیت یافتند و زنجیره امامت و ولایت را ادامه دادند و حضرت زینب کبری (س) حماسه عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان ابلاغ کرد.

سرانجام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از شدت ضربات و جراحات وارده بر اثر حمله به منزل و حوادث بعدی بیمار شد.

حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در ایام بیماری، روزی امام علی (ع) را صدا زد و او را وصی خود قرار داد و وصیت کرد که پس از رحلت آن حضرت شبانه او را غسل دهد و شبانه دفن کند. یکی از کسانی که او را آزرده اند، در تشییع شرکت نکند و بر جنازه او نماز بخواند.

حضرت زهرا علیهاالسلام به روایتی در سیزدهم جمادی الاول 11 هجری و به روایتی در سوم جمادی الطنی همان سال در حالی که 18 سال بیشتر نداشت به شهادت رسیدند.


آیا این خبر مفید بود؟