حضرت زهرا با شهادت خود توطئه دشمنان علیه اسلام را آشکار کرد/ حضرت زهرا(س) نشان داد که سعادت در پرتو اطاعت و حمایت از ولایت است.

ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798392

مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهادت حضرت زهرا(س) توطئه دشمنان علیه اسلام را برملا کرد، گفت: حضرت زهرا(س) نشان داده که سعادت انسان در پرتو اطاعت و حمایت از ولایت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار قم فردا، ضمن تسلیت فرار از ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت:
وی ادامه داد: آیاتی که در شأن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نازل شده است، کلام پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین و ائمه هدایت علیهم السلام، صحت القاب و صفات. حضرت سیدیکا طاهره الگویی بی نظیر برای همه انسانها در همه زمانهاست.
این استاد و مدرس حوزه علمیه گفت: شناخت حضرت زهرا(س) از حقایق اسلام، سیر گسترش آن تا تأسیس اسلام و آینده اسلام از مهم ترین نکاتی است که مطالعه و توجه به آن می باشد. این خصلت در زندگی او را بیشتر به شخصیت خود می شناساند و در معرفی اسلام ناب و حقیقی، فراگیر و مؤثر می شود. تأکید بر این مهم است تا شخصیت تأثیرگذار امام را به مشکلات خانوادگی محدود نکنیم و نقش عظیم و قیام و جهاد فاطمیون را در حساس ترین لحظه بهتر درک کنیم. در این راستا صحت خطبه ها و سخنان پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حضرت زهرا با شهادت خود توطئه دشمن علیه اسلام را افشا کرد
حجت الاسلام بنیادی تاکید کرد: صدیقه طاهره(س) در زمان حیات پیامبر(ص) و سپس بر اساس دانش، تحلیل همه جانبه و اقدام موثر به انجام وظیفه پرداختند، به طوری که شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها در زمینه مبارزه با توطئه ها برای حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها افشاگری، بلکه راه اسلام ناب و راستین را با تمام وجود به همگان منتقل می کرد و به اختلاف پایان می داد.
درس ها و آموزه های قیام فاطمیون باقی است
وی در ادامه بیان کرد: عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه، انسان را به این امر سوق می دهد که سعادت انسان در پرتو دو رکن اطاعت و حمایت ولایت حاصل می شود; تسلیم در برابر ولایت یعنی درک و در مسیر سعادت قرار گرفتن و حمایت از ولایت یعنی درک دقیق معنای سعادت; این معنا یک اصل خدشه ناپذیر در سراسر زندگی بشر است.
این کارشناس مذهبی گفت: اگر می خواهیم معنای واقعی فاطمیون و هدف قیام فاطمیه را بدانیم باید توجه و جهت گیری خود را با ولایت بسنجیم.
وی گفت: درک اینکه چرا حضرت فاطمه زهرا(س) با همه سختی ها روبرو شد و تکیه گاه و حماسه را رقم زد و از جان خود دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید; این نشان می دهد که جایگاه امام و ولایت چقدر عالی است و دفاع از امام و رهبری چقدر اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید