دین مبین اسلام با ولایت امیرالمومنین و فرزندان پاکش تکمیل شد/ پیروزی انقلاب اسلامی تجلی غدیر خم در پرتو ولایت بود.


ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883591

استاد حوزه علمیه و کارشناس دینی با اشاره به آیات 3 و 67 سوره مبارکه مائده که در روز غدیر خم بر پیامبر(ص) نازل شده است، گفت: این آیات نشان می دهد که خداوند از دین مبین اسلام راضی است. دارای امامت و ولایت و نظر و مسئولیت هدایت بشر بعد از رسول اعظم (ص) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; غدیر خم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید فطر تصریح کرد: اصل اعلام امامت و امامت امیرالمومنین(ع) بر اساس بخشی از آیه سوم سوره مبارکه ما است. عداء به نام آیه اکمال دین و اتمام نعمت و همچنین آیه 67 سوره مبارکه مائده که ذکر شده نام آیه تبلیغ است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آیات قرآن، تفسیر المیزان و دیگر تفاسیر و روایات اهل سنت و شیعه نیز حاکی از نازل شدن آیات مذکور بر پیامبر(ص) در روز عید غدیر خم است.

حجت الاسلام نظری افزود: آیه 67 سوره مائده قبل از اعلام ولایت بر امیرالمومنین(ع) نازل شده و امر و تکلیف ولایت است و آیه سوم نیز پس از اعلام ولایت بر حضرت نازل شده است. علی (ع) به پیامبر (ص).

استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه از آیات مذکور می آموزیم که دین مبین اسلام با ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) و فرزندان پاکش تکمیل شد و دشمنان از آن ناامید شدند. نابودی اسلام است و فرموده اند: این آیات نشان می دهد که الله اسلام که دارای امامت و ولایت است راضی است و به رهبری بشر بعد از پیامبر(ص) نظر دارد.

وی با بیان اینکه آیات مذکور نشان می دهد که خداوند نسبت به مصادیق امامت انسان بعد از پیامبر(ص) نظر و برنامه دارد، اظهار داشت: خداوند متعال راضی نیست که دین و حکومت اسلام بدون ولی بماند.


* خداوند در قرآن کریم مسئولیت حکومت اسلامی را پس از پیامبران روشن کرده است

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: البته از این مطلب می فهمیم که خداوند حتی برای ولایت فقیه در زمان غیبت کبری نیز دستور و برنامه دارد تا دین مبین اسلام بدون ولی نیست.

وی افزود: خداوند فرموده است که با ولایت است که دشمنان از دین شما مأیوس می شوند و شما نباید از آنها بترسید، بلکه از من بترسید که من با اعلام ولایت دین خود را بر شما کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام کردم.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: خداوند فرمود من دینم را بر شما کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام کردم و سپس حجتی است که با ولایت و رهبری حاصل می شود، در حالی که خداوند می فرماید من از دین شما راضی هستم که شما. قدرتمند هستند و دشمن را ناامید می کنند.

استاد حوزه و کارشناس دینی با بیان اینکه خداوند فرموده است که من از شما راضی هستم به اختیاری که از طریق ولایت و امامت حاصل می شود، گفت: خداوند نیز در آیات 44 تکلیف حکومت اسلامی را بعد از پیامبران روشن کرده است. و 45 سوره مبارکه مائده گفته است

وی افزود: خداوند تکلیف حکومت اسلامی و الهی را پس از پیامبران برای کسانی که حافظ کتاب الهی و شاهد بر حقانیت کتاب الهی و علما و حاکمان کتاب الهی هستند، روشن و مشخص کرده است.


* اجتهاد به نص صریح پیامبر و عدم شناخت ولایت، حضرت علی (ع) را خانه نشین کرد.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: متأسفانه امت اسلامی در اثر اجتهاد به نص پیامبر(ص) و استکبار، خیانت و کودتای عده ای و اجتهاد بر نص صریح رسول الله(ص) ضربه خورد. ص) و همچنین کوته فکری و ضعف امت در ولایت گرایی و شناخت دشمن.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلامی بر اثر ماندگاری امیرالمومنین(ع) و فرزندان پاکش ضربه خوردند و خوردند و اثر آن همچنان باقی است.


* انقلاب اسلامی ایران بازگشت به غدیرخم بود

مدرس سمینار و کارشناس مسائل دینی گفت: انقلاب کبیر جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران توبه بخشی از امت اسلامی و بازگشت به غدیر خم و بازگشت به امامت و ولایت است. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم).

وی با بیان اینکه جریان ثریف با طرح اشکال و ایراد سعی در سنگ اندازی در بحث مرجعیت و ابعاد و فرعیات آن دارد و گفت: خدای ناکرده همان کاری را خواهیم کرد که بعد از غدیر خم در سقیفه بنی ساعده انجام دادند. و آنچه را که بی احترامی کردند و سیلی زدند انجام دادند، خداوند ما را نیز خواهد زد.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه خداوند در ابتدای سوره مبارکه اسرا فرمود اگر شما برگردید ما نیز برمی گردیم، تصریح کرد: خداوند به ملت ما بینشی داد که با پیروزی انقلاب اسلامی به راه بازگشتند. غدیر خم و از راه سقیفه بنی ساعده برگشت و خداوند بر دولت ملت ایران نیز اقتدار و عظمت و عزت خود را گسترش داد.

وی با اشاره به دعای پیامبر (ص) در روز عید غدیر خم که بعد از من توسط ملا… تفسیر شد، گفت: «خدایا یاران علی را یاری کن و رها کن و رها کن را سوراخ کن. و علی را رها کن.» در واقع با شکایت از غدیر، خود را از این درخواست پیامبر (ص) محروم کردند و مورد لعن پیامبر قرار گرفتند.


* ملت ایران با سپردن خود به ولایت امیرمومنان (ع) در قالب انقلاب اسلامی عزت خود را اعاده کرد.

مدرس حوزه و کارشناس مسائل دینی گفت: ملت ما ایران با سپردن خود به ولایت امیرمؤمنان(ع) و با تجلی حکومت او در قالب انقلاب اسلامی و بازگشت به فرهنگ غدیر، عزت و اقتدار خود را بازگرداند. خم.

وی با اشاره به تهدیدات ابرقدرت ها و استکبار جهانی گفت: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی دعای پیامبر(ص) را شامل شد و امروز ملت ایران از هیچ تهدیدی نمی ترسد و این جلوه بزرگی است. .

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه عزت و اقتدار ملت ایران بخشی از تجلی غدیرحم در پرتو اقتدار دینی و اقتدار اسلامی است، تصریح کرد: این غدیر در پرتو مقام معظم رهبری است. زمان شناس و کارشناس استان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید