آرمان های انقلاب اسلامی بلند است/ پیروزی انقلاب اسلامی در جهان اسلام زلزله زد


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808697

عبدالله گنجه گفت: آرمان ها در دوردست ها قابل تحقق هستند اما حتمی هستند و تلاش برای رسیدن به آن امری مقدس است و اگر به عنوان چارچوب و الگوی مفهومی ملاحظاتی قرار ندهیم، منطق بحث ضعیف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اخبار جهانبین; عبدالله گنجه، مدیرمسئول روزنامه همشهری در حاشیه نشست تبیین آرمان های انقلاب اسلامی گفت: آرمان ها و اهداف انقلاب متفاوت است، آرمان های انقلاب اسلامی بلند است و ممکن است زندگی نکنیم. تا آرمان ها.”

وی افزود: آرمان ها از دور قابل تحقق هستند اما اجتناب ناپذیر هستند و تلاش برای رسیدن به آنها مقدس است. اگر از ملاحظاتی به عنوان چارچوب و مدل مفهومی استفاده نکنیم، منطق بحث ضعیف می شود.

گنجی ادامه داد: در حاشیه بحث معضل اقتصادی امروز در بحث دفاع از اهداف و آرمان ها ضعیف هستیم، اینها مسائلی است که حق مردم است اما نباید از اهداف و آرمان ها عدول کرد.
مدیرمسئول روزنامه همشهری گفت: اولین سوالی که برای درک دستاوردهای انقلاب اسلامی باید بدانیم اشرافیت تاریخ معاصر ایران است، اگر ندانیم تاریخ ایران چه بوده است نمی توانیم از آرمان های آن دفاع کنیم.
وی افزود: دومین محور آرمان انقلاب مورد استفاده در جهاد تبیین این است که هیچکس فکر نکند فردای پیروزی انقلاب وارد بزرگراه 23 باخمن شده ایم و با سرعت 120 حرکت می کنیم. و به اینجا رسیدم.”
گنجه گفت: در انقلاب ما جاده ای صخره ای با معابر صعب العبور و دزد در کمین است و از همان ابتدای انقلاب بسیاری از کشورها راه ما را به عنوان ویترین انتخاب کردند.
وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در جهان اسلام زلزله شد، در شرق عربستان قیام شد و در سفارتخانه های آمریکا و کویت انفجاری رخ داد، در جنوب عراق قیام شد، اسلامگرایان به قدرت رسیدند. در ترکیه و اسلام گرایان در مصر با ترکیه سازش کردند، کشته شدند و در نهایت اینها از موانع انقلاب اسلامی برای رسیدن به آرمان ها و اهداف هستند.
گنجی افزود: تا امروز با آتش و خون به همه آرمان های انقلاب اسلامی دست یافته ایم و از بهار 58 درگیر تجزیه طلبی بوده ایم و در جنگ های مسلحانه تجزیه طلبانه کردستان، سیستان و خوزستان و با در جنگ هشت ساله با ارتش منحله.
وی گفت: در 9 ماهه دوم سال 60 در تهران 2000 نفر به خاطر ریش توسط تجزیه طلبان کشته شدند و همه حوادث سنگین دیگر به دست ما رسیده است.
گنجی مردم پای انقلاب را یکی از اتفاقات بزرگ دانست و گفت: انقلاب با پرداخت هزینه های فراوان به اوج خود رسید. در بحث سوم باید مدت زمان انقلاب ذکر شود.»
وی گفت: آنچه در دستاوردهای انقلاب اسلامی نمی بینیم توسعه اقتصادی و رفاه مردم است، اکنون که مردم در مشکلات اقتصادی و معیشتی به سر می برند اما ایران اکنون در محاصره و مبارزه با دشمن است. “
گنجی در پایان گفت: ما مفتخریم که ایران 270 سال است که به هیچ کشوری حمله نکرده است، نه بعد از انقلاب، ما الان قدرت داریم و آن قدرت را مدیون اسلام و انقلاب اسلامی هستیم. هیچ نظامی که تا امروز وجود نداشته است، «تا جایی که جمهوری اسلامی مشکلاتش را با مردم حل کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید