غدیر راه روشن ولایت را نشان می دهد/ تحقق غدیر، اقامه ولایت مطلقه امام زمان (عج) خواهد بود.


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883975

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر گفت: در واقع غدیر نشان دهنده راه روشن استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین مهرالله محمودزاده فهرجی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، درباره جایگاه مولی المحدین حضرت علی (ع) و معنای غدیر گفت: در واقع غدیر واقعه ای نیست که مردم آن را توصیف کنند. اما این رسالت تقویتی الهی است. و تأیید رسالت پیامبر (ص) بود که نعمت امامت را بر مسلمانان کامل کرد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین و ترویج فرهنگ غدیر در جامعه هستیم، تصریح کرد: ترویج فرهنگ غدیر در جامعه سعادت انسان را تضمین می کند. وی افزود: فرهنگ غدیر فرهنگ وحدت، برادری، رأفت و مهربانی است و امروز اگر حافظان حرم در اقصی نقاط جهان جان خود را فدا کنند و جان خود را برای پاسداری از اسلام ناب محمدی فدا کنند، برای احیاء و ترویج فرهنگ غدیر.

حجه الاسلام والمسلمین محمودزاده فهرجی با استناد به روایتی از پیامبر اسلام (ص) درباره اهمیت روز غدیر، تصریح کرد: روز غدیر مهم ترین عید ملت من است و روزی است که خداوند به آن دستور داده می شود. تا این روز به خاطر جانشینی برادرم علی بن ابیطالب باشد. خداوند آن را پرچمدار امت قرار داد و علی (ع) پرچمدار امت است و مردم به وسیله او هدایت می شوند.

وی افزود: در روز غدیر خداوند دین را کامل کرد و برکت امت کامل شد و اسلام دین الهی شمرده شد.
این مسئول با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن واقعه غدیر در جامعه گفت: مسئله غدیر مسیر روشن ولایت را به ما نشان می دهد که از زمان واقعه غدیر آغاز شد و با وجود ولایت فقیه در حال حاضر ادامه دارد. جامعه اسلامی وجود دارد.

وی از عید غدیر خم به عنوان عید امامت و ولایت، عید مستضعفان و مستضعفان یاد کرد و با بیان اینکه در غدیرخم مدال امامت و ولایت و حکومت اجتماعی، سیاسی و دینی پیامبر به امیر مؤمنان (ع) فرمودند: غدیر نباید برگزار شود، فقط سلام سادات و عید را خلاصه کرد و در واقع این عید برای همه بشریت، مسلمانان و شیعیان است.

رئیس اداره تبلیغات ایرانشهر با بیان اینکه غدیر در حکومت حضرت مهدی (عج) متجلی است، خاطرنشان کرد: تحقق غدیر، اقامه ولایت مطلقه امام زمان (عج) خواهد بود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید