امام زمان (عج) صاحب غدیر/عدم بیان در عظمت کتاب غدیر نوجوانان


ساعت: 18:30
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883624

سحر پیرانی گفت: نسل جوان را باید با ویژگی های جامعه مهدوی آشنا کرد زیرا نتوانستیم امام زمان (عج) را به خوبی به آنها عرضه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سحر پیرانی کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: غدیر فرهنگی تبیین کننده و تحقق بخشی است که راز حقیقت و سعادت انسان در دنیا و آخرت در گرو آن است.

وی ادامه داد: فرهنگ غدیر دارای پیامی جهانی و طبیعت دوست است و این معنای بزرگ ولایت است، همان گونه که پیامبر(ص) در حدیث ثقلین فرمودند: «من شما را به دو چیز گرانبها می سپارم: قرآن». یک و اهل بیت من در حالی که این دو رکن را می‌جویید هرگز گمراه نمی‌شوید تا اینکه در کنار حوض کوثر وارد من شوید.

پیرانی با بیان اینکه عصر غیبت امام زمان (عج) مهمترین امتحان در عصر حاضر است، افزود: صاحب غدیر حضرت بقیة الله العظمی (عج) است و باید این رسالت مهم برای مردم تبیین شود. روز غدیر».

این کارشناس با اشاره به اینکه واقعه کربلا غفلت از درک صحیح غدیر بود، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر 12 امام پس از خود را به مردم معرفی کرد که 20 خطبه آن مربوط به امام زمان (عج) بود. معرفی عصر غیبت و امام زمان (عج). ) بود.

وی گفت: نسل جوان را باید با ویژگی های جامعه مهدوی آشنا کرد زیرا نتوانستیم امام زمان(عج) را به آنها معرفی کنیم.

پیرانی با تاکید بر اینکه کمبود کتاب های عرضه عظمت غدیر برای نوجوانان در بازار نشر مشهود است، ادامه داد: آموزه های قرآن در همه جای درس وجود دارد و ویژگی های عصر ظهور باید برای جوانان و نسل جوان تبیین شود. تا تشنه قیامت باشند و با امام باشند ساعت (عج) مقبول است، نویسندگان دست به کار شوند.

این کارشناس تاکید می کند: امام زمان (عج) بیش از ما به ما آگاهی دارد، بنابراین برای رهایی از تراوشات نفسانی باید با این امام همام تماس گرفت و راهنمایی گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غفلت مسلمانان تاریخ در حفظ و تبیین کامل و صحیح غدیرخم باعث وقوع حادثه عاشورا شد، لذا در عصر غیبت، حفظ و نگهداری غدیر بر عهده مؤمنان و شیعیان است. و شفاف سازی این رویداد وظیفه و مسئولیت همه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید