دانشگاه فنی و حرفه ای یزد صاحب مرکز رشد / تشویق افراد صاحب ایده شد. آغاز فعالیت این مرکز

ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801520

عندلیب اردکانی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای یزد با استفاده از پتانسیل افراد متخصص و کارآمد و همچنین بر اساس پتانسیل ها و پتانسیل های خود موفق به اخذ مجوز از مرکز رشد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود عندلیب اردکانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص جزئیات اخذ مجوز تاسیس مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای یزد با استفاده از توان تخصصی و تخصصی یزد با توجه به پتانسیل ها و پتانسیل های خود در جهت تحقق اهداف و ماموریت دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال زا موفق به اخذ مجوز به عنوان مرکز فعالیت گردید.

وی با حمایت از اهداف، نیاز و مزایای راه‌اندازی مرکز رشد، افراد صاحب ایده را به راه‌اندازی شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد فضای شکوفا و حمایت از خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در استان یزد، بسترسازی برای ایجاد مناسب‌ترین مراکز تشویق کرد. فرصت های کاری، جذب صاحبان ایده و افراد خلاق در منطقه به ویژه در زمینه تجارت و ظهور استان در عرصه های فعالیت مرکز رشد در کشور.

7e5f4d38 fc7c 47ca ab66 906abcb629e6 خبر خاکستری

عندلیب افزود: تجاری سازی نتایج تحقیقات کاربردی و خلق ثروت، حمایت از ایده پردازی و جذب تیم های موثر و ایجاد واحدهای فناوری و تلاش برای ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و حرکت به سمت اقتصاد پایدار و حرکت به سوی تکمیل و بهبود بهره وری تیم های ایجاد شده در مرکز نوآوری «استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان منطقه از دیگر اهداف ایجاد مرکز رشد است.

وی ادامه داد: با تمرکز بر مزیت های نسبی استان یزد از جمله صنعت، معدن، گردشگری و صنایع دستی، ایجاد تعامل موثر و سازنده با سایر اکوسیستم های بوم نوآوری کشور از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی. ، دانشگاه ها، شتاب دهنده ها، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط و مدیریت موثر تیم ها و واحدهای فناور مستقر در راستای تولید محصولات و خدمات با کیفیت از دیگر اهداف ایجاد مرکز رشد است.

با ارائه خدمات مشاوره تخصصی به تیم ها و واحدهای فناور، استفاده از ظرفیت واحدهای مجهز آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه ها، تامین نیروی متخصص مورد نیاز شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت بخش NGO برای تیم های پشتیبانی، رقابت پذیری و نفوذ بازار را افزایش داده است. و واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری را یکی از اهداف ایجاد مرکز رشد می داند.

6b22b414 6a48 4d3f 9486 4f30a72ac1fa خبر خاکستری

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد مهمترین اهداف این مرکز را کمک به تجاری سازی ایده های فناوری در دانشگاه، کارآفرینی و توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان و کشور عنوان کرد.

عندلیب افزود: بر این اساس، برنامه‌های دانشگاه صنعتی یزد و مرکز حرفه‌ای‌سازی مبتنی بر ایجاد بستر مناسب و ارائه خدمات پشتیبانی برای ایجاد و توسعه واحدهای جدید با اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری است. کارآفرینان، به ویژه معلمان، معلمان و دانش آموزان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید