صاحب غدیر در عصر حاضر امام زمان (عج) است.


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883266

اکرم سلطانی گفت: نسل جوان با ویژگی ها و دوران مهدویت بیگانه است زیرا نتوانستیم امام زمان (عج) را به خوبی به آنها معرفی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم سلطانی کارشناس و محقق مهدویت در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: غدیر ظرف بیعت با امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در عید غدیر خم جریان ولایت از امام علی(ع) به امام عصر(عج) را برای جهانیان تبیین کرد، ادامه داد: باید برای همه تبیین شود که صاحب غدیر در حال حاضر عصر امام زمان (عج) و این مهم ترین رسالت غدیر محسوب می شود.

سلطانی افزود: پیامبر اکرم (ص) نه تنها امام علی (ع) را در غدیر بایرام به مردم معرفی کردند، بلکه 11 امام پس از آن امام همام را ارائه کردند که 20 خطبه غدیر مربوط به صفات امام زمان (عج) است.

این کارشناس گفت: اهمیت این عید از همه اعیاد شیعیان بیشتر است و باید هر چه باشکوه آن را جشن گرفت.

وی با اشاره به اینکه در عید غدیر باید ویژگی های مهدویت را برای نسل جوان تبیین کرد، گفت: نسل جوان با ویژگی ها و سن مهدویت بیگانه است چرا که نتوانستیم امام زمان(عج) را به آنها معرفی کنیم.

سلطانی با تاکید بر اینکه سرود سلام کمندت بیان عشق و ارادت کودکان و نوجوانان به امام عصر (عج) است، ادامه داد: برای نهادینه شدن این عشق باید ویژگی های جامعه نوظهور برای این نسل تبیین شود.

این کارشناس با تاکید بر اینکه فقر برنامه های فرهنگی غدیر در سال های اخیر در البرز مشهود بوده است، گفت: متولیان فرهنگی استان باید بتوانند جشن باشکوه عید غدیر را در البرز برگزار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در عید غدیر باید با امام زمان (عج) قرارداد جدیدی ببندیم و برای ظهور آن حضرت دعای جمعی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید