اجرای طرح ملی فحمه در 700 کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمان/ اهمیت عید غدیر خم در نذورات مذهبی غدیر از وحی الهی است.


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883467

مدیر هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان:

حجت الاسلام مصطفی گرجی گفت: طرح ملی فحمه امسال در 700 کانون فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شود و طرح رویداد ملی فهم هر ساله برای شناسایی، جذب، ارتقا و ایجاد انگیزه فرهنگی اجرا می شود. و استعدادهای هنری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، حجت الاسلام مصطفی گرجی مدیر هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان امروز در نشست خبری فحما 1401 با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه امامت و امامت ولایت، افزود: معنای عید غدیر در بیانات دینی غدیر نازل شده است، این از وحی الهی است.

وی تصریح کرد: غدیر تداوم تربیت و رسالت است و یکی از مهم ترین وقایع در عرصه دین به ویژه در تعزیه هاست که باید هر سال به بهترین نحو تفسیر و ترجمه شود.

حجت الاسلام گرجی گزارشی از برنامه های ستاد مرکزی کانون های فرهنگی هنری مساجد طی سال گذشته ارائه کرد و ادامه داد: در فصل بهار سومین مراسم سراسری سرود ملی سردار آسمانی یک کشور را در سال جاری برگزار کردیم. سومین رویداد ملی سردار سرود آسمانی در استان که به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی پس از دریافت بیش از 1100 اثر اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: برنامه های گرامیداشت هفته کتاب و بازدید از کتابخانه ها، برگزاری نشست های کتابخوانی و کمپین کتابخوانی خانواده دانا در قالب برنامه های دوستی با یار مهربان، برنامه شنبه کتاب توسط امام جماعت در مساجد، اجرای طرح حل ملی. ، 13 دوره که شامل 20000 توزیع گوشت و تهیه و توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان بود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در سال 1400 برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در دی ماه در شهرستان انار بود، ادامه داد: طرح سه شنبه های افتخار در طول سال با شعار شکوه مادری و تجلیل از مادران شهدا، طرح تلاوت نور در مساجد افتتاح کانون شهید سلیمانی رابر، اجرای طرح کوثر رسالت، کاشت نهال به یاد شهدا، کسب 6 رتبه برتر طرح یاوران زندگی با موضوع پیشگیری اجتماعی از جمله برنامه های انجام شده در سال گذشته

مدیر هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با شعار «مسجد خدمت، نشاط زندگی» به منظور جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی و مهارت آموزی و پذیرایی در طول تابستان از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری در کانون های فرهنگی هنری استان برگزار می شود. مساجد

وی اذعان داشت: طرح ملی فهم امسال در 700 کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود و طرح رویداد ملی فهم هر ساله با هدف شناسایی، جذب، ارتقا و ایجاد انگیزه در استعدادهای ویژه فرهنگی و هنری فرهنگیان برگزار می شود. و کانون های هنری مساجد کشور توسط 3 شبستان و 12 ایوان در سراسر کشور اجرا می شود و به کانون های مساجد تاکید می شود که هر کانون در یک زمینه تخصصی نیز فعالیت کند.

حجت الاسلام گورج در پایان از پوشش بیمه ای شرکت کنندگان طرح تابستانه فهما خبر داد و توضیح داد: بر اساس هماهنگی با مدارس و نهادها از مدارس و مراکز علمی در جوار مساجد نیز استفاده می کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید