کانون فرهنگی مساجد کانون همدلی و همدلی در دوران ولیعهد شد/ از بازپرداخت وام های قرض الحسنه تا رفع مشکلات مردم.

کانون محسن الزهرا (س) در سال 94 به عنوان مرکز برتر استان معرفی شد و پیشگامی آن در حوزه تاج زبانزد عام و خاص است. به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با مسئول کانون محسن الزهرا(س) به گفت و گو نشستیم.

حجت الاسلام میلاد گلی پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به سال تاسیس کانون محسن الزهرا(س) قزوین گفت: این مرکز در سال 89 تاسیس شد و در زمینه های فرهنگی، آموزشی، اردویی، تفریحی، آسیب های اجتماعی و بحث فقر و محرومیت فعالیت می کند. ، پیشگیری از اعتیاد و طلاق و مفاسد اخلاقی.

وی با اشاره به ویژگی های یک مرکز موفق گفت: یک مرکز فعال و موفق باید در بخش های مختلف فعال باشد. چون معتقدم مرکزی که فقط در یک بعد کار کند قطعا مرکز موفقی نخواهد بود.

رئیس کانون فرهنگی هنری محسن الزهرا(س) گفت: این مرکز دارای 4 طرح آموزشی شامل طرح های آموزشی صراط، نهال، میثاق و اندیشه ورز است و افراد در سنین مختلف وارد این طرح های آموزشی می شوند و چندین برنامه سنی برای گروه در نظر گرفته شده است. از مردم. .

bf71c1f0 b72a 4c3f 9b23 963437848b41 خبر خاکستری

کانون های فرهنگی هنری مساجد را مهد فعالیت و مطالبه مردمی می دانم

وی افزود: برنامه های فرهنگی و آموزشی متنوعی برای اعضای کانون تدارک دیده شده است که از آن جمله می توان به تشکیل گروه سرود، برگزاری اردوها و برگزاری فعالیت های آموزشی و فرهنگی، اجرای درس مهارت های زندگی، تربیت سبک زندگی اسلامی، انتخاب رشته، آسیب های سنی «نوجوانی و جوانی مورد توجه است.

گلی پور گفت: این مرکز برای سنین پایین دارای آموزش مک بری و کلاس آداب معاشرت در مسجد است و در تابستان برنامه های متنوع و ویژه ای برای تمامی اعضای کانون در نظر گرفته شده و در این سال ها 10 اردوی اتوبوسرانی (من عبادت رضا دارم) (ع) و اردوی جمکرانی 12 بار برگزار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه خانواده نیز فعالیت های ویژه ای در حال انجام است و در این راستا از حدود 4 سال پیش طرحی را با عنوان صبح امید به زندگی تهیه کرده ایم و بر اساس این سلسله جلسات آموزشی در حوزه خانواده. با حضور مادران به اعضای کانون و کتاب، سی دی و بروشور در این حوزه بین اعضا توزیع می شود.

35c7d111 9eff 406e 91ad bac9da22af8f خبر خاکستری

این مسئول خاطرنشان کرد: قبل از فوران تاج، تمرینات به صورت هفتگی در روزهای سه شنبه برگزار می شد و هم اکنون کلاس ها همچنان ادامه دارد. تاکنون بیش از 50 جلسه برگزار شده است.

وی گفت: فرهنگسرای محسن الزهرا(س) در ایام تاج گذاری تعلیق نشد، اما اقداماتی مانند ضدعفونی، سمپاشی خیابانی، تولید ماسک و دستکش پلاستیکی و توزیع مشروبات الکلی برای جلوگیری از تاج گذاری در دستور کار قرار گرفت.

گلی پور افزود: بیش از 10 سال است که روی توزیع معیشت کار می‌کنیم و از ابتدای شیوع کرونا این اقدامات یکپارچه‌تر و دقیق‌تر شده و کارگروه جداگانه‌ای در حوزه خیریه تشکیل داده است. 10 میلیون تومان در لایه های مختلف پرداخت شد.


تاریخ مورد غفلت همه مراکز فرهنگی، مسئله آموزش است

وی تاکید کرد که از ابتدای تاج بیش از 24 مرحله توزیع بسته های معیشتی انجام شده است که طی آن بین دو تا سه هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و مجروحان ولیعهد توزیع شده است.

رئیس کانون فرهنگی هنری محسن الزهرا(س) قزوین گفت: از زهرا(س) زنان محله که نتوانستند مادر شوند، عقب نشینی و از آنها تقدیر شد.

وی گفت: در میانه راه هستیم و معتقدم ثبات در این مسیر واقعاً ضروری است چرا که کار فرهنگی برای رسیدن به نتیجه مطلوب زمان زیادی می برد و نیاز به برنامه ریزی و اقدام نو و خلاقانه دارد.



b6cc7ef7 8dcf 4fb7 b70e 89109756b934 خبر خاکستری

گلی پور بیان کرد: فرهنگسراها را مهد فعالیت و توسل به درد مردم و تاریخ های فرهنگی و اجتماعی می دانم و معتقدم باید در مهد مسجد کار فرهنگی همراه با عاطفه اجتماعی انجام شود تا اتفاقات بزرگ متبلور شود.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات در سطح مراکز فرهنگی هنری بی توجهی مسئولان است و متاسفانه فرهنگسرا تنها نهادی است که نمی توان از آن حمایت کرد اگر در سال های گذشته فرهنگسرا پناهگاه همه حمایت ها و کمک ها بود. “

رئیس کانون فرهنگی هنری محسن الزهرا(س) قزوین گفت: تاریخ مغفول همه فرهنگسراها امری تربیتی است و متأسفانه تنها به برگزاری جلسات و نشست ها، هیئت ها و مراسمات بسنده می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید