بازپرداخت وام 100 میلیون تنی مسکن قرض الحسنه آغاز شد.

ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784567

بانک مسکن از آغاز بازپرداخت وام 100 میلیون تنی کرزالحسنه مسکن به مددجویان کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس بند (4) بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 1400، شرایط بازپرداخت وام های ساخت یا خرید مسکن به مددجویان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی و امداد امام خمینی (ره) اعلام شد. کمیته.

بر این اساس، بانک مسکن معرفی شده از سوی این دو نهاد، در صورت واجد شرایط بودن، تا سقف 80 میلیون تومان در شهرهای زیر 200 هزار نفر و تا سقف 100 میلیون تومان در سایر شهرها، تسهیلات قرض الحسنه برای ساخت یا خرید مسکن پرداخت می کند. برای هر واحد مسکونی

به منظور تسهیل و تسریع در امور، دستورالعمل اجرایی به شبکه بانکی ابلاغ شده و بر اساس ضوابط تعیین شده، مدت بازپرداخت این تسهیلات اعتباری با احتساب مدت استراحت حداکثر دو ساله، معادل 10 سال تعیین شده است. ساخت و ساز. سال ها.)

طبق ضوابط و نحوه پرداخت، چنانچه متقاضی بخواهد از این تسهیلات عمرانی استفاده کند، پروژه مسکن باید حداقل 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. پس از نهایی شدن قرارداد ساخت، تسهیلات یکجا به حساب ممتاز متقاضی واریز و در حساب مسدود می شود و با تایید بانک به میزان مصوب رفع انسداد می شود.

در ضمن اگر متقاضی بخواهد از این تسهیلات برای خرید یک بلوک آپارتمانی استفاده کند، طول عمر خانه خریداری شده باید حداکثر 25 سال باشد. در این قسمت مبلغ تسهیلات به صورت چک تسهیلاتی به نام فروشنده صادر و توسط نماینده بانک در دفاتر اسناد رسمی به وی تحویل می شود. مطابق ضوابط، مدارک مورد نیاز برای طرح دعوی شامل مدارک هویتی متقاضی، اسناد ملکی مشاع و مدارک مربوط به کار و درآمد متقاضی می باشد و پس از دریافت تسهیلات، متقاضی ملزم به پرداخت کلیه هزینه ها و هزینه ها خواهد بود. مربوط به ارزش گذاری وثیقه همچنین طبق تفاهم نامه بین بانک و نهادهای ذیربط، دریافت ضامن معتبر با گواهی کسر حقوق برای اطمینان از بازپرداخت اقساط تسهیلات الزامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید