ترویج عید غدیر یعنی عبادت شعائر الهی/ حفظ فرهنگ غذایی غدیر حتی با پرس غذا


ساعت: 17:31
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1884014

زهرا مدرسی گفت: اگر به دلیل شرایط اقتصادی نمی توانید در سنت غذای غدیر شرکت کنید، حتی می توانید یک پرس غذا درست کنید و به همسایه خود بدهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مدرسه ای کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: ترویج غدیر بر همه شیعیان و مسلمانان واجب است و این زنجیره باید نسل به نسل منتقل شود.

وی با بیان اینکه حادثه کربلا و فاطمیه به دلیل بی توجهی به تبلیغ غدیر رخ داد، ادامه داد: این روز باید به طور ویژه برگزار شود و دید و بازدید بزرگان محلی و خانواده ها فراموش نشود.

مدرسی افزود: عظمت عید غدیر باید در زبان، کردار و رفتار ما نمایان باشد چرا که شیطان در این امر زحمت کشیده و سعی دارد آن را کوچک جلوه دهد.

این کارشناس تصریح کرد: حادثه غدیر باید به زبان کودکانه برای کودکان تبیین شود و این رسالت بر عهده والدین است. فراموش نکنید در این روز برای فرزندتان عیدی بخرید و از صاحب غدیر به او هدیه دهید.

وی با بیان اینکه خوردن غدیر سنت حسنه در عید غدیر خم است، گفت: غذا دادن در این روز ثواب زیادی دارد و ائمه معصومین در روایات به آن اشاره کرده اند. هنگامی که غدیر را اطعام می کنید، متصل باشید و فقرا را فراموش نکنید».

مدرسی با تاکید بر اینکه اطعام حتی یک نفر صلاح است، ادامه داد: اگر به دلیل شرایط اقتصادی نمی توانید در این حرکت عظیم شرکت کنید، حتی یک پرس غذا درست کنید و به همسایه انتقال دهنده فرهنگ غدیر بدهید. نسل بعدی و این زنجیره را پاره نکنید.

این کارشناس گفت: شاد کردن مؤمنان در روز عید غدیر باعث خوشحالی خداوند می شود، پس تا می توانید مسلمانان را شاد کنید و با شیعیان در میان بگذارید، مثلاً با یک هدیه کوچک بچه ها را خوشحال کنید، آنها شکلات ها شاد کردن یتیمان، گره گشایی از مشکلات مردم، حتی اگر کمتر باشد، می تواند از این دست مصادیق باشد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که امروز صاحب اصلی غدیر امام زمان (عج) است، پس برای ظهور امام عصر (عج) بسیار دعا کنیم و این موضوع را در تبریک عید خود مد نظر داشته باشیم و به دیگران اطلاع دهید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید