مخالفت با الحاد، ترویج اخلاق الهی و پاسداری از ایران سه وجه مشترک ادیان الهی در کشور است/حقوق بشر در ایران بیش از 3000 سال سابقه دارد.

عبدالرسول احمدیان در این دیدار اظهار داشت: اصفهان از قدیم الایام شهر مومنان و وطن امن آنان بوده و امیدواریم این زندگی آرام در آینده نیز تداوم داشته باشد.


73d6dd24 7fc4 4a6c b979 f9a27e7ac1db خبر خاکستری


* مبارزه با الحاد، ترویج اخلاق الهی و پاسداری از ایران سه بعد مشترک ادیان الهی در کشور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: همه ادیان توحیدی در داشتن خدای واحد، پایبندی به اصول اخلاقی و همچنین داشتن یک سرزمین وجه اشتراک دارند. امیدواریم با به اشتراک گذاشتن این سه جنبه کمک کنیم و سعی کنیم باورها، باورها و رفتارها را به هم نزدیک کنیم.

وی افزود: مقابله با الحاد به ویژه الحاد مدرن، ترویج اخلاق اعتقادی به خدا و پاسداری از ایران عزیزمان که با تقدیم شهدای سرافراز رقم می خورد، سه اصل است که امیدوارم بتوانم جنبه های اشتراک و زندگی مسالمت آمیز ادیان را بر اساس آن تقویت کنم. .

حجت الاسلام محمد قطبی همچنین اظهار داشت: آرامش، سادگی، آرامش، آسایش و کاهش آلام بشری آرزوی همه ملت ها در طول تاریخ بوده است، از سوی دیگر حاکمان و سیاستمداران قدرت و قدرت طلبی دارند.


ایمان درمان همه مشکلات است

مدیر عامل خانه خلاقیت و نوآوری اشراق، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: دولت ها با سیاست ها و رویکردهای مختلف قدرت را دنبال می کنند، خواسته های حاکمان زمانی به خشونت و جنگ منجر می شود که از منطق، اما خواسته های مردم باشد. هرگز منطقی نیستند، این کار شدنی نیست، یعنی از یک طرف میل به قدرت است و از طرف دیگر میل به کاهش درد است. نقطه مقابل آن چیزی که شهوت حاکمان و بیماری های مردم را درمان می کند فقط ایمان است.


ed3b04f4 1d5a 408f a9c6 98c206496748 خبر خاکستری

و ادامه داد: ایمان شفای همه مشکلات است و همه ما با فعالیت های خود سعی در گسترش ایمان در جامعه داریم. اگر ایمان عمیق شود، آرزوی حاکمان و دردهای مردم کاهش می یابد.

حجت السلام قطبی تصریح کرد: تلاش برای اجتماعات ادیان توحیدی، گسترش معرفت خدا، مقابله با انحرافات، ترویج دینداری و ایمان در همه ادیان مشترک است. تضاد بین ادیان زمانی رخ می دهد که حاکمان و مردم پای بر دین و آموزه های دینی خود بگذارند، ملتی که دیندار نباشد دردها و رنج های بیشتری خواهد داشت.


*دفتر تبلیغات اسلامی برای اهداف مقدس ایجاد شد

در ادامه این جلسه اسقف سیپان کاشیان اظهار داشت: عمق فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در تبیین روایت تبلیغی تعریف شده است. تا به حال عمق این فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی را با این دقت و زیبایی ندیده بودم و این نمایشگاه باعث شده است که سطح آگاهی ما از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی بالا برود و بتوانیم به عمق آن پی ببریم. عظمت این فعالیت ها

رهبر مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: ضرب المثلی وجود دارد که عمق یک تصویر از هزار کلمه بیشتر است، در این نمایشگاه هزاران تصویر عمیق نشان دهنده فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی است.


84fa2174 ab34 42aa a518 42e162d9eebe خبر خاکستری

وی افزود: در تبیین روایت تبلیغ، هماهنگی و همراهی مردم و حاکمان به خوبی می توان دید که باید ایمان عملی خود را در دو سوی ترازو قرار دهیم و ببینیم در کدام قسمت به وظیفه خود عمل کرده ایم. و در کدام بخش انجام نداده ایم.ما به اندازه کافی برای جبران کمبودها تلاش کرده ایم.

رهبر مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی برای اهداف مقدس ایجاد شد. مدیران دفتر تبلیغات اسلامی افراد توانمند و کوشا هستند و برایشان آرزوی موفقیت داریم.


* حقوق بشر در کشور ما بیش از 3 هزار سال سابقه دارد

موبد بهزاد نیک دین همچنین بیان کرد: جمع کلام همه انبیای الهی پندار نیک، کردار نیک و گفتار نیک است; هر دینی دستورات خود را در این راستا دارد، آرزوی ما تحقق این سه پیشنهاد است تا جامعه جهانی به سمت کمال و رشد حرکت کند.


05046c89 aaa2 435e 9ccd 767140669b9c خبر خاکستری

رهبر زرتشتیان اصفهان ادامه داد: ما ایرانیان دو هویت، فرهنگ و بینش ایرانی و اسلامی را با خود آورده ایم و اسلام وهابی و تکفیری را نپذیرفته ایم. همانطور که آریو برزن را داشتیم، قاسم سلیمانی را هم داشتیم و خون همه شهدایمان به هم گره خورده است تا بتوانیم با آزادی و عدالت ایمانمان را حفظ کنیم و در کنار هم باشیم.

وی افزود: حقوق بشر در کشور ما بیش از 3000 سال سابقه دارد و فرهنگ غنی ما بسیار قوی تر و قدیمی تر از فرهنگ غربی است و جوانان ما نباید فریب فرهنگ غربی را بخورند.

وی افزود: نمایشگاه روایت به صورت جدولی دستاورد مهمی برای ارائه فعالیت های این مرکز گرانبهای اسلامی است. تنها افتخار ما همین سرزمین است و امیدواریم این مکان امن همیشه حفظ شود که برخی می گویند نه غزه نه غزه. لبنان سخن کسانی است که می خواهند ایران ما را کوچک کنند، در حالی که ایران ما بسیار وسیعتر و بزرگتر از آن است که امروز می بینیم و آرزوی ما تحقق ایرانی مقتدر و واقعی است.

رهبر زرتشتیان اصفهان گفت: وحدت ادیان توحیدی و جلسات ادیان باید با قدرت انجام شود و ما با تمام توان از این جلسات حمایت خواهیم کرد و همه باید تسلیم خدا باشیم و اسلام یعنی تسلیم در برابر خداوند که شامل همه است. ادیان..


* بزرگترین وجه اشتراک ادیان مختلف، انتظار ما از ظهور است

خاخام سلیمان صدیک پور نیز در این نشست اظهار داشت: در دین یهود بر سلامت دوستی و صلح بسیار تاکید شده است، در کتاب حضرت داود آمده است که وقتی حق و راستی با هم هماهنگ باشند آرامش واقعی برقرار می شود.


65b51338 7a89 4dc0 b22d 9bc5434cc049 خبر خاکستری

نماینده یهودیان در اصفهان گفت: ما کلیمی ها سابقه ۲۸۵۷ ساله در اصفهان داریم و از زمان کوروش در این کشور بوده ایم. اصفهان قبلاً با نام یهودیه شناخته می شد و ما به این رکورد افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد: بزرگترین وجه مشترک ادیان مختلف در انتظار ظهور است. اساس ادیان منتظر ظهور منجی است تا عدالت در جهان پیدا شود.

نماینده یهودیان در اصفهان در پایان گفت: نتیجه این جلسات و گفتگوها بسیار مبارک است و کسانی که علیه این افراد تبلیغ می کنند باید شاهد این جلسات مسالمت آمیز و پربرکت باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید