ایران آماده برگزاری نشست گفتگوی جهانی رهبران ادیان الهی است

وی با بیان اینکه همه معتقدان به ادیان الهی متفق القول هستند که جامعه بدون خدا و اعتقاد به مبدأ و معاد بیش از آنکه رشد و شکوفایی داشته باشد، برای بشر تباهی ایجاد می کند، افزود: بشر با دو جنگ جهانی خونین و فاجعه بار روبروست و 70 سال شاهد ظلم و ستم به مردم فلسطین است. به عنوان بخشی از مصادیق کنار گذاشتن خداوند از عرصه حاکمیت جامعه، لازم است در کنار هرگونه تصمیم گیری، اعتقاد به خدا نیز مورد توجه قرار گیرد.

دکتر رایضی با اشاره به اینکه وحدت ادیان الهی به این معنا نیست که مردم از دین و دین خود دست بکشند، گفت: وحدت و وحدت به این معنا نیست که پیروان مذاهب مختلف دست از دین و دین خود بردارند، بلکه به معنای زیر است. بر مشترکات به ویژه تقوا تأکید کنید و تفاوت ها را کنار بگذارید.

رئیس جمهور تقوا و توجه به احکام الهی را بزرگ ترین مانع بر سر راه استکبار، خود محوری و میل به تسلط بر دیگران برشمرد و تصریح کرد: اساس ظلم و ستم در دنیا ناشی از خودبزرگ بینی است و راه. پرهیز از خود بزرگ بینی توجه به احکام الهی و تقوا است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه حق حیات اجتماعی به معنای حق تحمیل خواسته ها و تصورات شخصی خود به دیگران نیست، خاطرنشان کرد: سلطه یکی از مظاهر الحاد است که فرصت تفکر را از افراد دیگر سلب می کند.

رئیس جمهور توحید و عدالت را دو رکن مورد تاکید و قبول همه ادیان الهی دانست و گفت: در پرتو عدالت می توان سالم، امن و آسان زندگی کرد. از نظر امام محمد باقر علیه السلام وقتی انسان رابطه خود را با خود، با خدا، با دیگران، با هستی و طبیعت به درستی تنظیم کرد، می تواند در مسیر کمال قرار گیرد و اگر این 4 مورد را اصلاح نکند. زمینه های ارتباطی از راه درست، ناگزیر خود را در مسیر ظلم به خود، دیگران می بیند و هستی جابه جا می شود.

دکتر رایضی با اشاره به اینکه عدالت و چگونگی برقراری آن در ادیان الهی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: خداوند در قرآن پیامبر اسلام تاکید کرده است که شما موظف هستید مردم را طوری هدایت کنید که خودشان عدالت و انصاف را برقرار کنند و این شرط تحقق جامعه است و زندگی عادلانه است.
این
رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه همزمان با گسترش بی دینی، گرایش به دین نیز به ویژه در بین جوانان گسترش زیادی یافته است، تصریح کرد: گسترش معنویت در بین جوامع بر عهده رهبران ادیان الهی و پیشوایان است. ادیان الهی مراقب هر رویدادی هستند و از هرگونه تعارض بین ادیان الهی جلوگیری شود.
این
آیت الله رئیسی تعارض ادیان الهی را عامل فرسایش ادیان و گسترش الحاد و الحاد در جوامع دانست و خاطرنشان کرد: باید به جای تعارض، تعارض و حذف، گفت و گوی فکری بین ادیان و تثبیت عقاید پیروان دین ارائه داد. ادیان مختلف را به هم نزدیکتر کنید، زیرا گفت و گوی ادیان به همکاری سازنده و مؤثر آنها می انجامد.
این
رئیس جمهور با اشاره به آفت هجوم به دین تحت عنوان دینداری در طول تاریخ، افزود: داعش جنایات وحشتناکی را به نام خدا و با پرچم خود به نام خدا و رسول خدا (ص) مرتکب شده است که هیچ مذهبی و آزاده ای ندارد. مرد تایید می کند.”
این
دکتر رایضی با تاکید بر لزوم توجه رهبران و پیروان ادیان الهی به مقوله عدالت و مقابله با بی عدالتی در جهان، افزود: اگر می خواهیم قرن ها و نسل ها به دین گرایش پیدا کنند، باید نسبت به ظلم و ستم حساس باشیم. نقض حقوق انسان». برای این منظور دین مبین اسلام راه حلی مترقی به نام امر به معروف و نهی از منکر ارائه کرده است که تضمینی برای اعمال دین در جامعه به شمار می رود. این اصل مهم در اسلام، کنترل اجتماعی است، به ویژه نسبت به سیاستمداران، صاحبان قدرت و ثروت.
این
رئیس جمهور با اشاره به راهپیمایی عظیم و کم نظیر اربعین گفت: این راهپیمایی یادبود نماد ظلم و مقاومت در برابر ظلم است، نمادی که به انسانیت نشان داد که اگر در مقابل ظلم سکوت شود، فساد و ظلم سراسر جامعه را فرا می گیرد.
این
آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود از آمادگی جمهوری اسلامی برای میزبانی نشست گفتگوی ادیان الهی خبر داد و گفت: همچنین پیشنهاد می کنم که به برگزاری این جلسات ادامه دهید تا فرصتی برای هم اندیشی و هم افزایی برای حل مشکلات باشد. و گره های زندگی انسان مدرن.
این
در ابتدای این جلسه 13 تن از رهبران مذاهب مختلف حاضر در جلسه به تشریح دیدگاه ها و بیان نظرات خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید