امکان گفتگوی مستقیم بین رهبران روسیه و اوکراین وجود ندارد


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898185

دبیرکل سازمان ملل متحد درباره چشم انداز دیدار سران روسیه و اوکراین گفت: به نظر من بر اساس منشور سازمان ملل بسیار مهم است که قوانین بین المللی شرایطی را برای دستیابی به صلح ایجاد کند، اما اگر واقع بین باشیم این امکان وجود دارد. بسیار دور است و حفظ گفتگوی مستقیم بین آنها بسیار دشوار و غیرممکن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت که احتمال گفت‌وگوی مستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حال حاضر بعید است، اما او آماده است در این دیدار نقش‌آفرینی کند.

وی در خصوص چشم انداز دیدار سران روسیه و اوکراین گفت: به نظر من بر اساس منشور سازمان ملل بسیار مهم است که قوانین بین المللی شرایطی را برای دستیابی به صلح ایجاد کند، اما اگر واقع بین باشیم این امکان بسیار است. گفتگوی دور و بر بین آنها این بسیار دشوار و غیرممکن است.

پوتین جمعه گذشته اعلام کرد که آماده گفتگو با زلنسکی است، اما آنها باید به توافق برسند و اوکراین در حال حاضر مذاکرات برای کاهش تنش و پایان جنگ را رد می کند، در حالی که مقامات اوکراینی می گویند تنها زمانی که روسیه بر سر میز مذاکره خواهند نشست. نیروهای خود را از مناطق خارج می کند و آن را از کنترل خارج می کند.

در 24 فوریه (5 اسفند 1400)، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست جمهوری های دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «غیرازیری و غیرنظامی کردن اوکراین» دستوری صادر خواهد کرد. آغاز “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین برای محافظت از مردمی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفتند و برای پاکسازی اوکراین از “نئونازی ها”.

دیدگاهتان را بنویسید