امکان سرایت طاعون نشخوارکنندگان در بین انسان وجود ندارد / شروع واکسیناسیون حیوانات اهلی

ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783650

محمدحسن گلپایگانی با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک هنوز به دام های مازندران سرایت نکرده است؛ وی گفت: این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست و مردم نگران آن نباشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن گلپایگانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، درباره آخرین وضعیت طاعون در مازندران، اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک هنوز به دام های مازندران سرایت نکرده است.

وی افزود: با وجود اینکه با توجه به محیط زیست استان بیش از 80 راس بز وحشی تلف شده ایم اما خوشبختانه تلفات دام نشخوارکنندگان نداریم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: به محض اطلاع از این موضوع واکسیناسیون دام های اهلی به ویژه در مرز دام های اهلی و وحشی را در دستور کار قرار دادیم.

گلپایگانی ادامه داد: در حال حاضر مورد خاصی از حیوانات خانگی نداریم و تاکنون موردی از مرکز بیماری ثبت نشده است.

وی تاکید کرد: این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست و مردم نگران آن نباشند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: لاشه های مصرف شده توسط انسان بخواهند بیماری را به انسان منتقل کنند، وجود ندارد. اما مصرف کنندگان حتما باید گوشت را از مکان های دارای مجوز خریداری کنند.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: لاشه ها باید با مهر بهداشتی پلمپ شده و ماندگاری داشته باشند که نشان دهنده نظارت دامپزشکی بر لاشه ها باشد.

وی یادآور شد: در حوزه حیوانات خانگی حادثه ای نداشته ایم که بخواهیم کنترل کنیم و با واکسیناسیون به موقع پیشگیری لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید