هیچ مورد مشکوکی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان مشاهده نشده است

زمان: 10:57
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775132

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان زنجان مشاهده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین آبسالان در مصاحبه با خبرنگار موج رسا؛ وی با اشاره به شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی در استان زنجان در رابطه با این بیماری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه تیم های محیط زیستی برای این امر آماده هستند ، خاطرنشان کرد: همکاران محیط زیستی در استان زنجان همواره دقت و نظارت لازم بر سلامت حیات وحش را دارند.

آبسالان افزود: در پی تایید شیوع طاعون در استان البرز ، تیم های محیط زیستی استان زنجان نیز مجهز شده اند تا نظارت را افزایش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تیم ها مجهز هستند و نظارت تشدید می شود و آماده هستند بنابراین در صورت مشاهده مورد مشکوک طاعون در طبیعت ، بلافاصله پیشگیری و اقدامات لازم انجام می شود.

به گزارش نژاد من ؛ طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار مسری در گوسفند و بز است که برای اولین بار در کشور آفریقا ، Cade d’Ivoire گزارش و توصیف شد. این بیماری همچنین می تواند از حیوانات اهلی به حیوانات وحشی منتقل شود و در مکانهایی رخ می دهد که دامها با حیوانات وحشی در تماس هستند یا از منابع آب مشترک استفاده می کنند. شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک را می توان با کنترل حرکت حیوانات ، دفع صحیح لاشه و استفاده از واکسن ها کنترل کرد و واکسیناسیون م effectiveثرترین راه مبارزه با این بیماری است که باید سالانه قبل از شروع هوای بارانی تکرار شود. فصل

طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای انسان خطرناک نیست. این بیماری به انسان منتقل نمی شود و فقط نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می کند.

چند روز پیش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: متأسفانه در روزهای اخیر محیط بانان منطقه شکار طالحان هنگام گشت ، کنترل و بازرسی از زیستگاه های حیات وحش ، تعدادی لاشه بز و بز مشاهده کردند. “گزارش هایی از مرگ و میر حیات وحش به دلیل عود طاعون نشخوارکنندگان کوچک گزارش شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید