طاعون نشخوارکنندگان کوچک البرز با تلف شدن 29 راس و بز کنترل شد/ پلنگ ساوجبلاغ عفونت ریه داشت اما منتظر کالبدشکافی علت مرگ هستیم.

ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782318

فردین حکیمی گفت: کالبد شکافی جسد پلنگ انجام شد و منتظر نتیجه هستیم و هیچ اثری از گلوله و زخم بر روی پلنگ بدون این گونه وجود نداشت و به عفونت داخلی (ریه) اشاره دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز درباره آخرین وضعیت طاعون در استان در گفت و گو با تیتریک گفت: به نظر می رسد طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز کنترل شده است.

فردین حکیمی با اشاره به اینکه 29 راس و بز تلف شده و تلفات جدیدی نداشته است، در بخشی دیگر افزود: طی روزهای اخیر جسد یک قلاده پلنگ ماده بالغ در ارتفاعات سیرود ساویاب الله توسط نیروهای امنیتی کشف شد.

مدیر عامل حفاظت محیط زیست البرز گفت: کالبد شکافی لاشه پلنگ انجام شده و منتظر نتیجه هستیم. بدون این نوع هیچ اثری از گلوله و زخم مشاهده نشد و به عفونت داخلی (ریه) اشاره دارد. “

گفتنی است، ۱۴ آبان ماه با توجه به سیگنال دریافتی اهالی روستای سیرود مبنی بر مشاهده لاشه پلنگ در حاشیه روستا، بلافاصله کارکنان یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شدند. بازرسی. علت مرگ

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید