امیر عبداللهیان: روسیه مانعی برای دستیابی به توافق در وین نخواهد بود/ هیچ ارتباطی بین رویدادهای اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد.

امیر عبداللهیان: روسیه مانعی برای دستیابی به توافق در وین نخواهد بود/ هیچ ارتباطی بین رویدادهای اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد.

حسین امیرعبدالهیان در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف گفت: امروز موضوع مذاکرات در وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردیم. در اینجا می خواهم بگویم که روسیه مانعی برای دستیابی به توافق نخواهد بود.

وی ادامه داد: هیچ ارتباطی بین وقایع اوکراین که در مورد آن صحبت خواهم کرد و مذاکرات وین وجود ندارد و اگر در برخی موارد باقی مانده که خطوط قرمز اصلی اسلام است با طرف آمریکایی توافق کنیم. جمهوری ایران در وین به توافق نهایی دست پیدا کرد. بر اساس مذاکراتی که امروز با آقای لاروف داشتیم، روسیه از ابتدای مذاکرات تا پایان مذاکرات به ایفای نقش بسیار سازنده و مثبت ادامه خواهد داد و به یک نتیجه خواهد رسید. توافق خوب، قوی و پایدار با جمهوری اسلامی ایران و حمایت از چنین توافقی.

وی افزود: امیدواریم کشور آمریکایی در آینده نزدیک دست از خواسته های زیاده خواهانه خود بردارد و بتوانیم در آینده نزدیک توافق خوب و پایداری را به همه کشورهای درگیر در مذاکرات وین اعلام کنیم. طبیعتاً تعلیق مذاکرات می تواند زمینه را برای حل مسائل باقی مانده و بازگشت نهایی همه کشورها به تعهدات خود در قبال برجام فراهم کند.

وزیر امور خارجه گفت: حفظ منافع و اصول یک ایران مستقل و مقتدر و تضمین منافع مستحکم مردم ایران دغدغه جدی ماست. این یک کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید