امیر عبداللهیان در نشست مورا: فقدان راه حل سیاسی آمریکا مانع کنونی دستیابی به نتایج در وین است.

امیر عبداللهیان در نشست مورا: فقدان راه حل سیاسی آمریکا مانع کنونی دستیابی به نتایج در وین است.

روز جدید امیر عبداللهیان در دیدار با انریکه مورا گفت: عدم تصمیم سیاسی آمریکا برای لغو تحریم ها مانع کنونی دستیابی به نتایج نهایی است و برخورداری ما از منافع اقتصادی کامل و رفع موثر تحریم ها در اولویت است.

انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا که برای رایزنی با علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، امروز (یکشنبه 7 فروردین 1401) نیز دیدار کوتاهی با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه داشت. در این دیدار آخرین وضعیت مذاکرات تحریم ها در وین مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار امیر عبداللهیان با قدردانی از زحمات جوزپ بورل و انریکه مورا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به شدت در مذاکرات وین حضور داشت و ابتکارات لازم را برای دستیابی به توافق ارائه کرد، تصریح کرد: سایر کشورها به ویژه آمریکا دولت باید رویکردی واقع بینانه برای حل مشکلات باقی مانده داشته باشد.

وزیر امور خارجه افزود: عدم تصمیم سیاسی آمریکا برای لغو تحریم‌های مرتبط با منافع اقتصادی برای مردم ایران، مانع کنونی دستیابی به نتایج نهایی است و بهره‌مندی ما از منافع اقتصادی کامل و رفع موثر تحریم‌ها است. اولویت اصلی. .

در این دیدار انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا نیز گزارشی از وضعیت مذاکرات و ارزیابی خود از مسیر پیش رو ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید