نشست اعضای شبکه آموزشی بسیج فرهنگیان / اجرای مخفیانه سند 2030 برای دستیابی به نابسامانی های اجتماعی کنونی


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910920

گزارش دانا از نشست اعضای شبکه آموزشی بسیج فرهنگیان؛

امروز دوشنبه 2 آبان ماه نشست اعضای شبکه آموزشی بسیج فرهنگیان در سطح کشور به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین منطقه برگزار شد. صالحین در سالن شهید سلیمانی مجتمع ولی عصر.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز دوشنبه 2 آبان جلسه ارکان شبکه آموزشی بسیج فرهنگیان در سطح کشور از ساعت 8 الی 11 ویدئو کنفرانس به صورت حضوری و با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه و سازمان بسیج مصطفیفین و مسئولین منطقه ای صالحین برگزار شد. در تالار شهید سلیمانی مجتمع ولی عصر (عج).

این دیدار از ساعت 8 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد و حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج به مدعوین خیرمقدم گفت. و گروهی از معلمان شبکه آموزشی که هم به صورت حضوری و هم از طریق ارتباط تصویری از تمامی استان ها میهمان برنامه بودند جلسه را آغاز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سرکانی با توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری و حضور در این جلسه و ادامه این جلسات صالحین در وزارت آموزش و پرورش و حضور جناب آقای عطاران گزارشی از عملکرد حلقه های صالحین و اقدامات این حلقه ها در سال های اخیر و اختیاری شدن این شبکه در بدنه بسیج با دعوت حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از وی خواست تا در مورد اهمیت و زوایای فعالیت سخنرانی کنید ارکان شبکه آموزشی بسیج فرهنگیان این جلسه را شروع کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با قدردانی از زحمات انجام شده تاکنون این تلاش ها را کافی ندانسته و تصریح کرد: هدف من از حضور در این گردهمایی قبل از هر چیز توبه به عنوان خدمتگزار این بود. میدانی و سپس این سخت تر از گذشته و با برنامه ریزی دقیق تر گامی در جهت آموزش و فرهنگ برداریم.


قدر نظام ولایی را بدانیم

وی با اشاره به اینکه نظام حکومتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم 10 ساله بوده است، گفت: در 250 سال عمر ائمه اطهار(ع)، نظام حکومتی تنها 5 سال بر امت اسلامی حکومت کرد. اما به برکت مردم ایران بیش از 40 سال است که این نظام ولایی وجود دارد. اما قدر این نعمت الهی را آن طور که باید نمی دانستیم و درک نمی کردیم.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی که امروز دیده می شود ناشی از قدرت دشمن نیست و دلیل اصلی آن ضعف عملکرد ماست. مسئولان آموزش و پرورش و- ما نباید شکست بخوریم و باید با احساس مسئولیت به گونه ای عمل کنیم که دشمن به خود اجازه ندهد مانند امروز در ناآرامی های فرهنگی شرکت کند.

وی با اشاره به قوت فعالیت 10 سال پیش صالحین و ضعف این حلقه ها در سال های اخیر گفت: کشور ما در بسیاری از عرصه های دیگر به گونه ای عمل کرد که دشمن را شکست داد. اما در زمینه آموزشی و فرهنگی بی عملی افسران آموزشی ما دشمن را امیدوار کرده است که از این نقطه نتواند به نظام اسلامی حمله کند.

b7da78a5 ba6f 4db3 9652 13227f82daec خبر خاکستری


دشمن برای جوانان کشور برنامه دارد

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی گفت: اگر شبکه همین قدرت را حفظ می کرد امروز شاهد این گونه معضلات اجتماعی نبودیم و نکته دوم اینکه مهمترین قشری که دشمن به آن علاقه داشت کارکنان آموزش و پرورش بودند. به ویژه زمانی که راهبردهای دشمن در تحولات اخیر برای تصاحب آینده کشور به معنای متاثر شدن است.ما نظاره گر دانشجویان بودیم.

وی گفت: اینها حرف من نیست، این حرف دشمنان کشورمان است که با توجه به شکل گیری شخصیت دانش آموزان و سختی جذب دانش آموزان و سختی های جذب دانش آموزان می خواهند از طریق فضای مجازی برای جذب دانش آموز و شکل دادن به شخصیت این نوجوانان تلاش کنند. شیوه زندگی آن عزیزان در سال های اخیر به دلیل ابتلا به کرونا و آموزش از راه دور آنها را بگیرید و استفاده کنید.


اجرای مخفیانه سند 2030 برای دستیابی به ناآرامی های اجتماعی فعلی

وی با اشاره به اهمیت محتوا و استاد گفت: دو هفته پیش آماری اعلام شد که بین 300 تا 400 هزار نفر بدون آموزش مطابق با اجرای سند 2030 در دوره تدبر و امید با میانگین ضعیف بوده اند. ارزش ها و هیچ تربیتی در آموزش و پرورش ما در دانشگاه فرهنگیان رخنه کرده است و چنان بر مغز و دل کودکان این مملکت تسخیر کرده اند که همین چند روز پیش معلمان به کلاس های خود رفتند. این تهاجم فرهنگی و بچه‌ها را مجبور کرد که به دانش‌آموزان بگویند صفحات کتاب اسلام را پاره کنید و دور بریزید. او را نادیده بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که همانطور که یهودیان و دشمنان در ابتدای اسلام نتوانستند به اسلام آسیبی وارد کنند، امروز نیز جز ملت ایران چیزی نمی تواند انقلاب را از بین ببرد و با همین نگاه ادامه می دهند تا ما امروز گرد هم آمده ایم تا شبکه آموزشی و تربیتی تشکیل دهیم تا دشمن در اجرای نقشه خود با شکست مواجه شود و کم کاری سال های اخیر را جبران کند و این هدف محقق نمی شود مگر اینکه باغت تصرف شود. دوباره شبکه های آموزشی از جمله همین شبکه صالحین …

وی با اشاره به شهادت مظلومانه شهید آرمانعلی واردی گفت: اگر کم کاری کنیم این شهید عزیز و شهید سلیمانی یقه کارمندان ما را می گیرد که چرا شکست خورده ایم و نمی توان به این فرهنگی و فرهنگی رسید. هدف آموزشی امروزه به دلیل شکل گیری الف جبهه هماهنگ فرهنگی و آموزشی و یک ردیف لایه های مختلف تا دشمن میدانی برای عملیات فرهنگی پیدا نکند.

پس از این سخنان صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج فرهنگی کشور گفت: خدا را شاکریم که این جلسات این فرصت را به ما می دهد که در کمترین زمان ممکن از اساتید یاد بگیریم و مربیان اصلی را مشخص کنیم تا پس از هفته بسیج، جلسه سرمربیان به صورت حضوری برگزار می شود».


مقامات ذیصلاح به عضویت شورای معاونین وزیر در می آیند

ماهانی ادامه داد: سرمربیان بر تکمیل مربیان و زیر مجموعه ها نیز نظارت خواهند داشت تا با همت برادران استانی که بار سنگین بسیج فرهنگیان را بر دوش می کشند شبکه احیا شود تا روحیه جهادی که در جامعه وجود دارد. وزیر آموزش و پرورش، تمامی بسیجیان فرهنگیان در استان ها می توانند عضو شوند.هیات معاونین وزیر آموزش و پرورش و تفاهم نامه ای بین وزیر آموزش و پرورش و سردار سلامی برای تقویت بسیج معلمان منعقد شد. در ارتباط با این تقویت

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور افزود: با توجه به زمان اندک با کسب اجازه از همه عزیزان جهت جمع آوری مخاطبان و کارشناسان جلسه و کسانی که در ارتباط تصویری هستند نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

سپس مسئول شبکه آموزش و پرورش استان قم وی از طریق ویدئو کنفرانس نظرات خود را اینگونه بیان کرد: ایده ما این است که حلقه مفقوده ساعات حضور دانش آموز در مدرسه و در دسترس آموزش و ساعات حضور در مکان های دیگر مانند خانه را پیدا کنیم و این ساعات را با دقت هماهنگ کنیم. برنامه ریزی.

وی بیان کرد: جلسات از مدرسه به کلاس درس تبدیل شود و جلسات مشاوره خانواده به جلسات علمی و کیفی تبدیل شود و معلمان و اولیا تحلیل کاملی از زمان دانش آموز داشته باشند.

مسؤولان آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به خلأهای موجود در بسیج فرهنگیان از همه مسئولان آن منطقه خواستند تا میهمان امام رضا باشند تا این موضوع در آن استان به دقت بررسی و برنامه ریزی شود.

یکی از مسئولان آموزش و پرورش مشهد مقدس نیز با انتقاد از روند انتصابات، بر تسریع در این روند و تصمیم گیری و تصمیم گیری در خصوص این موانع تاکید کرد.

مسئول شبکه صالحین خراسان شمالی نیز گفت: امروز می طلبد که برنامه های تفصیلی در این حوزه تدوین و مولفه محور شود و برنامه های بلندمدت سه ساله و پنج ساله در این زمینه در نظر گرفته شود تا با با تحقیق در مورد این عملکرد پس از این مدت می توان به نتایج عملی و تصمیم گیری خوبی دست یافت.

1ac2075d a114 4811 9223 f38e9ddffa47 خبر خاکستری


نقش خواهران در تدوین و اجرای آموزش های تربیتی صالحین

در آن زمان خانم نظری از کارکنان شبکه صالحین استان البرز بر لزوم حضور خواهران در خط مقدم آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: فرماندهان سپاه باید نگاه خود را نسبت به تعلیم و تربیت و انفعال و کم کاری تغییر دهند. توجه این مسئولان منجر به شکست شبکه فرهنگی صالحین شد.» در سال های اخیر ضعیف شده است.

وی با تاکید بر اینکه در استان البرز این شبکه با تمام توان ایجاد شده و به بهترین شکل ممکن در حال فعالیت است، تصریح کرد: اما این شبکه به دلیل عدم توجه و عدم دید مناسب بسیار ضعیف تر از گذشته کار می کند و امروز باید تحت فرماندهی مرکزی قوی و با توزیع صحیح مالی بسیج فرهنگیان به عنوان مادر مورد توجه ویژه قرار گیرد. از طبقات، برای حفظ ارزش ها.

او پیشنهاد داد بله حلقه صالحین مادران باید شکل بگیرند و بگویند: اگر دروس با معلمان همراه نباشد، آموزشی صورت نمی گیرد و ساختار انتخاب مدیران باید تغییر کند، نباید فقط با شرکت در آزمون مدیر شد و این افراد. فاقد مولفه های فرهنگی، دینی و معرفتی است که در سال های اخیر باعث عدم همکاری مدیران شده است حلقه های صالحین بوده است

یکی دیگر از مسئولان استان البرز نیز به بیان دیدگاه خود پرداخت و به اختصار گفت: بحث هویت با سه لایه درونی معرفت و لایه میانی بصیرت و لایه بیرونی رفتار و مهندسی دین سالاری نظام مند و هدفمند باید دنبال شود. در قالب یک فرآیند به استفاده از این شبکه جریان نفوذ در آموزش و پرورش نمی تواند به اهداف خود برسد.


لزوم تقویت و برنامه ریزی برای تقویت حلقه های صالحین

یکی از مسئولین آموزش و پرورش استان البرز نیز درخواست کرد: با توجه به اینکه امروزه معلمان در کار خود رها شده اند و صرفاً به صورت ساده و بیهوده در کار خود رها شده اند، از نیروهای توانمند در کارهای تخصصی خود استفاده کنند تا بتوانند هر چه بیشتر مؤثر واقع شوند و در صورت بروز این شرایط. دوره خدمت در صورتی که کمتر باشند تربیت صالحان آنها بهترین پوشش برای این شکاف هستند.

سپس یکی از خواهران شبکه آموزش و پرورش استان خوزستان به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و احساس کرد که بیشتر مشکلات در حوزه مدیریتی است نه در حوزه اجرا و ادامه داد: باید از شبکه های موجود استفاده کرد و از ایجاد شبکه های جدید پرهیز کرد. تاکید کرد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید کارهای موازی سازماندهی شود.

مسئولان استان گیلان نیز طرحی 15 ماده ای را با جمع بندی نظرات اعضای خود قرائت کردند و مسئولان استان یزد و برادر جوکار استان فارس و برخی از مهمانان حاضر در جلسه نیز راهکارهایی را ارائه کردند.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی دقایقی از جلسه جمع بندی نهایی را ارائه کرد و حضار را دعوت و ختم جلسه را اعلام کرد. .

دیدگاهتان را بنویسید