نابسامانی ها بر بخش کشاورزی تاثیر می گذارد/ نابسامانی های اخیر هزینه های زیادی را بر کشور تحمیل کرده است.


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901159

مدیرعامل اتاق اصناف کشاورزی ایران گفت: اخلال در بخش کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی کشور است، تاثیر خود را می گذارد و روابط ما با کشورهای دیگر را مختل می کند و بازار جهانی خود را از دست می دهد، ضمن اینکه واردات محصولاتی که باعث ایجاد امنیت غذایی می شود. در برخی تا 90 درصد از معتادان ما دچار مشکل می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شفیع ملک زاده، مدیرعامل اتاق اصناف کشاورزی ایران با بیان اینکه ناآرامی های اخیر هزینه اقتصادی بالایی را به کشور تحمیل کرده است، افزود: کمترین آسیب این است که کامیون های حامل کالا به شهرهایی که ناآرامی است مراجعه نکنند طبیعتاً در این شهر کمبود مواد غذایی و کالا وجود خواهد داشت و در نتیجه قیمت مواد غذایی افزایش می یابد

مدیرعامل اتاق اصناف کشاورزی ایران گفت: محصولات کشاورزی و مواد غذایی معمولا فاسد شدنی هستند و ماندگاری کمتری دارند، ظرفیت نگهداری آن ها بسیار کمتر است، برخی از آنها مانند شیر حتی یک روز هم دوام ندارند. و در این شرایط تولیدکنندگان نیز متضرر می شوند و محصولاتشان خراب می شود و به فروش می رسد و از بین می رود و تولید کننده و مصرف کننده متضرر می شوند.

ملک زاده افزود: برخی از افرادی که فریب خورده اند و دست به اقدامات غیرقانونی زده اند باید هر چه زودتر به خود بیایند. طبیعی است که اگر در کشوری ناهنجاری پیش بیاید و عده ای بخواهند در مقابل دولت بایستند، ضربه اقتصادی و سیاسی است.» وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه اغتشاشات خیابانی روابط ما با کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد، تصریح کرد: برخی از کشورهای سلطه گر که مدعی ابرقدرت هستند، به دلیل مسائل سیاسی به دنبال افزایش سلطه خود هستند و نمی توانند شاهد پیشرفت کشور ما در این سال ها باشند. آنها به دنبال محدود کردن کشور ما با تحریم هستند که تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

مدیرعامل اتاق اصناف کشاورزی ایران افزود: اختلالات در بخش کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی کشور است، تاثیر خود را می گذارد و روابط ما با کشورهای دیگر را مختل می کند و بازار جهانی ما را از دست می دهد، در حالی که محصولاتی را وارد می کنیم. در برخی تا 90 درصد از معتادان ما دچار مشکل می شوند.

وی تاکید کرد: بازخورد این تکانه ها از داخل و خارج مناسب نیست و شرایط را بدتر می کند، سرمایه گذاری ها در اقتصاد کاهش می یابد و این منجر به کاهش رشد اقتصادی کشور می شود.

ملک زاده بیان کرد: در سال های اخیر همواره شاهد بوده ایم که پس از ایجاد مزاحمت برای تامین اجتماعی و ریختن آن ها به خیابان، تحریم ها نیز افزایش یافت، در واقع کشورهای تحت سلطه تلاش می کنند از ابزار اضطراب برای افزایش تحریم ها استفاده کنند و تحریم ها را افزایش دهند. این شورش ها خارج از مرزها هم هست که هدفمند انجام می شود.

مدیرعامل اتاق اصناف کشاورزی ایران تاکید کرد: در این شرایط بحرانی همه باید دست به دست هم دهیم تا از این منحنی عبور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید