حضرت آیت الله جوادی آملی: «این دینی که به حیوانات احترام می گذارد، به مردم احترام نمی گذارد؟»

حضرت آیت الله جوادی آملی: «این دینی که به حیوانات احترام می گذارد، به مردم احترام نمی گذارد؟»

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار مفتی اعظم مرکزی روسیه فرمودند: امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر مثل الاغ سوار اسب شوی، آن الاغ بر آن چند حق دارد. وقتی به آب رسیدید، وقت بگذارید، ممکن است تشنه باشید. ثانیاً، اگر به مکانی سرسبز و علف آمدید، تند نروید، ممکن است گرسنه باشد. و اگر آن الاغ تنبل شود، درست راه نرود و سوار بخواهد او را شلاق بزند، به پهلوی الاغ بزند نه صورتش را! این دینی که الاغ را تشنه و گرسنه نمی گذارد، این دینی که به الاغ و حیوان هم احترام می گذارد، آیا به مردم احترام نمی گذارد؟! آیا این دین بوسیدن نیست؟ این ابرقدرت هایی که مردم و کشورهای فقیر را در تشنگی و گرسنگی نگه می دارند چه پاسخی به خدا خواهند داد؟

به گزارش شفقنا به نقل از دفتر این هیئت تشیع تقلید، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با مفتی اعظم مرکزی روسیه اظهار داشت: آنچه امام راحل در نامه خود به گورباچف ​​فرمودند، بخشی از آن به این مهم برمی گردد. «نفس انسان پایدار است» و مقیم نیست، «خدای ازلی و ابدی داریم» و «انسان با مرگ پوسیده نمی‌شود بلکه از پوست بیرون می‌آید» و پس از مرگ باید حساب داشته باشد.

وی گفت: پیامبران خدا به طور عام و پیامبر اسلام به طور خاص آمدند تا به ما بفهمانند که انسان با مرگ نمی پوسد بلکه از پوست بیرون می آید و اگر انسان این فکر و اندیشه داشته باشد نه گمراه می شود و نه گمراه می شود. .کسی را قفل کن

وی با بیان اینکه کشتار و کشتار دنیا را آرام نمی کند، گفت: اگر این تصور که «انسان جاودانه است و باید به ابدیت خود بیندیشد» جهانی شود دیگر جنگی در کار نخواهد بود.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: آنچه پیشوایان الهی بر آن تاکید دارند این است که خداوند انسان و جهان را آفریده و خداوند رابطه انسان و جهان را تنظیم کرده است. و درست مانند تولید کنندگان لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون و غیره. همراه آن برای بهره برداری از این صنعت راهنما بفرستید، باید بدانیم که خداوند برای ما راهنما هم فرستاده است، این «قرآن» راهنمای ماست که «با ماست. چه کنیم»، «چه کنیم». جهان و دیگران” و “چگونه روابط خود را تنظیم کنیم”!

وی ادامه داد: به برادران اسلامی بگویید بخش مهمی از وقت خود را در شبانه روز به معارف، تفسیر، تلاوت و تفسیر قرآن اختصاص دهند و زمانی که با معارف قرآن آشنا شدند، با آنها صحبت کنند. بقیه اهالی محترم روسیه و همسایه ها در مورد معارف قرآن بگویند یک بحث علمی و صحبت کنید و یادآوری کنید که این قدرت و هوش و فکر و اندیشه ای که خداوند به انسان داده برای زوال نیست!

آیت الله جوادی آملی در پایان به ذکر حدیثی از امام صادق (علیه السلام) پرداخت و گفت: امام صادق (علیه السلام) فرمودند: اگر بر الاغی مانند الاغ سوار شوی، آن الاغ چندین حق بر آن دارد. به آب برسید، وقت خود را صرف کنید. ، شاید تشنه است; ثانیاً، اگر به مکانی سرسبز و علف آمدید، تند نروید، ممکن است گرسنه باشد. و اگر آن الاغ تنبل شود، درست راه نرود و سوار بخواهد او را شلاق بزند، به پهلوی الاغ بزند نه صورتش را! این دینی که الاغ را تشنه و گرسنه نمی گذارد، این دینی که به الاغ و حیوان هم احترام می گذارد، آیا به مردم احترام نمی گذارد؟! آیا این دین بوسیدن نیست؟ این ابرقدرت هایی که ملت ها و کشورهای فقیر را تشنه و گرسنه نگه می دارند در پیشگاه خداوند چه جوابی خواهند داد؟!

وی در پایان گفت که درود ما را به مردم مسکو و به ویژه برادران اسلامی روسیه می‌فرستید و دعا می‌کنید که ان‌شاءالله همه به بالاترین هدف بشریت برسند و شاهد روزی باشیم که عقل و عدالت بر جهان و آنجا حاکم شود. جنگ و خونریزی نخواهد بود..

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید