حضرت آیت الله جوادی آملی: مسئولان به حرف طلاب گوش بدهند/ مردم به «عمل» بیشتر از «حرف» احترام می گذارند.

حضرت آیت الله جوادی آملی: مسئولان به حرف طلاب گوش بدهند/ مردم به «عمل» بیشتر از «حرف» احترام می گذارند.

آیت الله العظمی جوادی آملی فرمودند: سخنان شاگردان را بشنویم. حرفشان فقط این نیست که اول وقت نماز می خوانند، حرف های دیگری هم دارند.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله جوادی آملی، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هرکس باید به کشور و قانون خود احترام بگذارد و نظم کشور همیشه باید باشد. حفظ شود.

وی گفت: حداقل انسانیت این است که گمراه نشود و راه هیچکس را مسدود نکند و همه به این نظام اسلامی برگردیم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به طبیعت نزدیکترند و به نظم و قانون احترام می گذارند، اما برخی از آنها مشکلات علمی دارند که معلمان باید آن را حل کنند و برخی از آنها مشکلات عملی دارند که مسئولان باید به آن توجه کنند. درستشون کن.

وی گفت: به گفته ملا امیرالمومنین مردم ستون دین هستند و باید به نیازهای آنان رسیدگی شود، اما مردم به «عمل» بیش از «گفتار» احترام می گذارند و همیشه عمل مؤثرتر بوده است، لذا مسئولان باید توجه داشته باشند. این داوا و عملاً مشکلات جوانان به ویژه مباحث مربوط به کنکور، آینده تحصیلی، ازدواج و کار آنها را حل می کند.

گفتند: ما ناامید نیستیم، فطرت این جوان ها خوب است و باید به جاده اصلی برگردیم و مدیریت داشته باشیم و حرفشان را بشنویم، حرفشان فقط این نیست که زود نماز بخوانند، چیز دیگری هم دارند. برای بگو و بس، اینها همان جملاتی است که صاحب تجهیزات از قول امیرالمومنین علیه السلام نقل کرده است که «مَا هَیَهُمْ أَبْ وَ الْأَبْرَ وَ مَکْبُرُ اللَّهِ» کشوری که آب و خاک دارد. و به تنهایی در حال بهبودی نیست، نیاز به دیگران دارد، خداوند او را از رحمت دور کند!

وی در پایان گفت: در شرایط کنونی تنها وحدت حوزه و دانشگاه مهم نیست، بلکه وحدت بین دانشگاهیان و حوزویان نیز مهم است و همه ما باید مراقب زبان خود باشیم و با دقت بیشتری صحبت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید