آیت الله العظمی جوادی آملی: مسئولان باید امنیت اقتصادی مردم را تامین کنند/ ما کشور بزرگی بودیم. ما وظیفه داریم با صداقت زندگی کنیم

آیت الله العظمی جوادی آملی: مسئولان باید امنیت اقتصادی مردم را تامین کنند/ ما کشور بزرگی بودیم.  ما وظیفه داریم با صداقت زندگی کنیم

آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: ما کشور بزرگی بودیم و موظفیم با اصالت زندگی کنیم، بنابراین امنیت مردم در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باید حفظ شود.

آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: ما موظفیم با اصالت زندگی کنیم، بنابراین امنیت مردم باید در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی حفظ شود.

این مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر، پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیثی ضمن قدردانی از زحمات جمعیت هلال احمر گفت: من مردم مسلمانان را رد می کنم. آب یا آتش و من در بهشت ​​می روم» اگر آب یا آتشی در بیاید و چند نفر بایستند و از بیرون آمدن آب یا آتش جلوگیری کنند و نگذارند به جان و مال و حیثیت کسی خدشه وارد شود. اهل بهشت، این یک جمله یک قانون اساسی برای تشکیل هلال احمر است و اگر هلال احمر چند تا داشته باشد، اصل در درون خودش است، همه به این اصل مربوط می شوند که «من مردم مسلمانم را رد می کنم. موضوع آب یا آتش است و من به بهشت ​​خواهم رفت.»

آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: صدقه گاهی برای مالی است و گاهی برای زندگی، هلال احمر نهاد مردمی است، کارشان فقط انفاق مالی نیست بلکه جان خود را تقدیم نظام و مردم می کنند و این انفاق است. پول و بخشش جان این گروه را بهشتی کرده است.

آیت الله العظمی جوادی آملی با گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو و دیگر حوادث مشابه اظهار داشت: کار و فعالیت هلال احمر کاری ستودنی است چرا که از جان و مالی خود گذشتند. به مردم امنیت می دهند و به همین دلیل هر جا سیل یا آتش سوزی می شود مردم مضطرب هستند اما وقتی هلال احمر می رسد همه آرام می گیرند، پس اجر فعالیتشان اجر مجاهدان در راه خداست.

آیت الله العظمی جوادی آملی فرمودند: بهترین نعمت نعمت امنیت است که وقتی حضرت ابراهیم خلیل کعبه را بنا کرد به خدا گفت ما کعبه را ساخته ایم اما اگر این کعبه شهر مسکونی نداشته باشد و امنیت نباشد. در آن سودی نخواهد داشت پس این شهر را آباد و امن کن.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: در سوره قریش با شکست لشکر ابرهه، خداوند دعای حضرت ابراهیم بنیانگذار کعبه را که فرمودند ما امنیت اقتصادی و رزق و روزی آنها را تامین کرده و به آنها رفاه بخشیده ایم، در واقع مستجاب کرد. کسب و کار. داده شد و ابهام را نیز از آنها دور کردیم که «من از گرسنگی آنها را سیر می کنم و مرا از ترس حفظ می کنند». بنابراین امنیت تنها به معنای امنیت اجتماعی و سیاسی نیست، بنابراین مسئولان باید امنیت اقتصادی مردم را نیز تامین کنند.

آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه داد: ما کشور بزرگی بودیم و موظفیم با اصالت زندگی کنیم، بنابراین امنیت مردم در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باید حفظ شود.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: کسانی که با نثار مال و جان خود برای حفظ امنیت مردم تلاش می کنند، باید مطمئن باشند که همانطور که خداوند آنها را حفظ می کند، کار و فعالیت آنها نیز پشتوانه دینی است. .

آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان از شهدای آتش نشان و سایر همکاران هلال احمر که در این راه جان خود را از دست داده اند تجلیل کرد و برای شهدای اسلام طلب انس ​​کرد.

دیدگاهتان را بنویسید