حضرت آیت الله جوادی آملی: اگر حریم خود و دیگران را بدانیم «ایران هراسی» و «اسلام هراسی» جایی نخواهد داشت.

حضرت آیت الله جوادی آملی: اگر حریم خود و دیگران را بدانیم.

روز جدید آیت الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر اینکه باید حریم خود و دیگران را بدانیم، کسی را به حریم خصوصی خود راه ندهیم و به حریم دیگران وارد نشویم، تاکید کردند: ما باید حریم خود و دیگران را بدانیم. در این صورت «ایران هراسی» و «اسلام هراسی» جایی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در منزل آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در سخنانی در این جلسه فرمودند: عملی می تواند اثر داشته باشد که هم حسن واقعی و هم حسن فعلی داشته باشد; این دو ستون همه چیز هستند. در مورد تبلیغات هم همینطور. همه کارها و طرح ها باید بین خیر فعلی و فعلی جامع باشد.

وی ادامه داد: خوبی این است که نیت برای خدا باشد. وقتی نیت الهی باشد کار ماندگار می شود اما اگر برای خدا کار نباشد به تعبیر قرآن بازی است و در دستگاه خدا راهی نیست.

این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: کار باید عمیق باشد تا به مقصد برسیم، باید بر اساس دو اصل حسن فعلی و حسن واقعی، اسلام، مسلمانان و ایرانیان را به درستی در جهان نمایندگی کنیم و این سواد عمیق قرآنی است و نیاز به روایت و تاریخ دارد تا مبلّغ بتواند اسلام و ایران را تقویت کند و به هم نزدیک کند و به غیرت دینی و ملی هم نیاز دارد.

آیت الله جوادی آملی فرمودند: برای روشن شدن معنای اهتمام باید سه عنصر را جمع کنیم. اول اینکه فضای شخصی خودمان را حفظ کنیم، یعنی محروم نباشیم، دوم ادب باشیم و وارد فضای شخصی دیگران نشویم، سوم اینکه هویت خود را بشناسیم. یعنی باید حریم خودمان و دیگران را بدانیم تا اجازه ندهیم کسی وارد زندگی خصوصی ما شود و وارد حریم خصوصی دیگران نشود! در این صورت ایران هراسی و اسلام هراسی جایی ندارد.

وی تاکید کرد: تبلیغ ایران و اسلام در خارج از کشور کار بسیار سختی است که یک مبلغ باسواد و آگاه باید در این عرصه که انقلاب اسلامی ایجاد کرده از آن بهره ببرد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به عظمت، شرافت و مردانگی ملت ایران در طول تاریخ، گفت: مردم ما شریف ترین مردم دنیا هستند و این را در دوران دفاع مقدس و پس از اقدام همه دنیا علیه ما ثابت کردند. حتی بعد از تصمیمی که مردم ما در حال بازگشت از جبهه ها بودند، دشمن فرصت را غنیمت شمرده و عملیات مرصاد را توسط منافقین آغاز کرد و با وجود این همه دشمنی، عزت ملت ایران این بود که بعد از پذیرش قطعنامه 598، با همه مصیبت ها. از صدام دیدیم، در حمله رژیم بعث عراق به کویت، حتی یک گلوله هم در عراق از سوی ما شلیک نشد، ما حتی در کنار دشمنمان بعث ماندیم.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید