آیت الله جوادی آملی: اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر دین نیست.

آیت الله جوادی آملی: اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر دین نیست.

آیت الله جوادی آملی فرمودند: «اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر دین نیست. اقتصاد نان و کره کشور است، باید جلوی غارت و اختلاس میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود!»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، این مرجع تقلید شیعه امروز در نشست اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امید و آرزو فرق است، «امید» است که آماده کننده است. مقدماتی و منتظر نتیجه است. «عروز» همان چیزی است که بدون مقدمه منتظر نتیجه است. كشاورزي كه چيزي كاشته و منتظر باران است در حالت اميد است اما كشاورزي كه چيزي كاشته و به باران اميد دارد در آرزوست!

وی افزود: پیام را در میدان به عنوان راهکار به جامعه ارائه دهید. در مسائل مدیریتی، صرفاً مشاوره دادن به کارکنان کارساز نیست. نصیحت برای جوانانی است که راه را بلدند و به بیراهه می روند، اما رهبری نیاز به راه حل دارد نه نصیحت.

وی با اشاره به اهمیت سجاد گفت: صحیفه سجده کتابی است که باید در کنار سجده ما باشد. در دعاهای این کتاب از خداوند می خواهیم که «حسن الولایه» را به ما عطا کند، به این معنا که می توان بر کسانی که زیردست و تحت امر او هستند، به خوبی حکومت کرد. هرکس در حوزه کاری خود به نوعی ولایتمدار است و باید «حسن الولایی» باشد.

وی گفت: از پیامبر گرامی اسلام روایت شده که خداوند مردم را از نانشان جدا نکند، اگر بین مردم و نان مردم فاصله باشد دیگر دینی باقی نمی ماند. اقتصاد نان و نان دولت است، باید جلوی غارت و اختلاس میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود.

وی افزود: اگر رهبر علی بن ابی طالب علیه السلام باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، از طرف دیگر مجموعه مسئولان باید درست عمل کنند. کشور ما امکانات زیادی دارد که خداوند داده است، ما تقریباً 1 درصد جمعیت جهان را داریم اما 10 درصد از امکانات دنیا را داریم که باید با برنامه ریزی درست ساماندهی شود.

آیت الله جوادی آملی بر لزوم پاسداری از خون شهدا تاکید کرد و گفت: شهدایی داشتیم که در زمستان کردستان برای حفظ سنگرها آنقدر مقاومت کردند که از سرما یخ زدند و در این راه کشته شدند. این خونهای پاک شهدا سرمایه کشور است. علاوه بر این مردم خود سرمایه کشور و به گفته نهج البلاغه ستون دین هستند، بنابراین باید به نیازهای مردم رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید