آیت الله جوادی آملی: سطح زندگی مردم با آنها برابر نیست/ فروش هم فیلتر و هم فیلترشکن با اخلاق سازگاری ندارد.

آیت الله جوادی آملی: سطح زندگی مردم با آنها برابر نیست/ فروش هم فیلتر و هم فیلترشکن با اخلاق سازگاری ندارد.

آیت الله جوادی آملی در دیدار دکتر سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور و هیئت همراه، ضمن قدردانی از خدمات ارائه شده و آرزوی توفیق در خدمت رسانی بهتر و بهتر، بیان داشت: در همان ابتدا فضای مجازی مطرح شد، گفتیم این فضا واقعی است نه مجازی! در فضایی که ایده ها رد و بدل می شود، در فضایی که می توانید خواسته های خود را بیان کنید و به خواسته های دیگران پاسخ دهید، این فضا یک فضای واقعی است.

گفت: دین به ما می گوید هر کاری می کنی، آن را در معرض دید میلیاردها انسان بدانی، کاری بکن و طوری انجام بده که اگر دیگری متوجه شد، خجالت نکش! اگر کار و عمل زیر میز و روی میز است، اگر مردم بفهمند، شرمنده، نباید کار کنید!

وی تصریح کرد: اگر خودمان را گول نزنیم و راه کسی را سد نکنیم این بهترین درس اخلاق است، اخلاق حرفی نیست، اخلاق خواندنی و تبلیغی نیست، اخلاق خلق صفات است، باید تعدیل کرد. ساختار درونی فرد به گونه ای است که خود را فریب ندهد و راه کسی را نبندد.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: اصل دوم این است که بدانیم «وزیر» به معنای بار است و «وزیر» یعنی کسی که بار سنگین کشور را به دوش می کشد. باید کاری کرد که بار از دوش خود و دیگران برداشته شود و مردم زیر بار مشکلات خم نشوند، به همین دلیل است که پیامبران الهی از خداوند «وزیر» خواستند. برای من که از من حمایت خواهد کرد، که هم بار من و هم بار کشور را سبک می کند! آدمی که نداند یا نتواند بار ملت را به دوش بکشد «وزیر» نیست، خودش «وزیر» است!

سپس اظهار داشت: کار و فعالیت شما هم باید مثل وزیر باشد و بار را از روی دوش مردم بردارید که هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلترشکن فروخته شود، این با اخلاق سازگاری ندارد.

وی تاکید کرد: ایرانی ها بزرگ هستند و بزورزاده، ایران هم تاریخ دارد و هم جغرافیا، هر کجای ایران قدم بگذاری آثار باستانی زیادی وجود دارد. اسلام که آمد ما بزرگ شدیم، بزرگتر شدیم، پس باید همه تلاش ها در جهت مساوی کردن سطح زندگی مردم باشد.

آیت الله جوادی آملی فرمودند: حدیث شریفی که می فرماید: «الإسلام بالفعل» با اینکه یک جمله خبری است، ولی از طرف دعایی مطرح می شود، نمی خواهد بگوید اسلام متعالی است، بلکه می خواهد بگوید. مردم از اسلام شما بهره ببرند و قیام کنند پس ما باید هم ابتکار داشته باشیم و هم بدعت و در بهره برداری از این صنایع و نوآوری ها باید دیگران را به غبطه بیاوریم و آبروی کشور با آن تثبیت شود. این تحولات