ارز 4200 تومانی هزینه های زیادی را بر مشارکت کنندگان اقتصادی تحمیل می کند

زمان: 21:09
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777252

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به هزینه هایی که ارز 4200 تومانی به فعالان اقتصادی تحمیل می کند ، گفت: موضوع حذف ارز 4200 تومانی مدت هاست مطرح می شود اما اجرایی نمی شود و این روند نیاز دارد تغییر دادن. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ “سید احسان خاندوزی” در اولین جلسه شورای گفتگوی دولتی-خصوصی از ابتدای دولت سیزدهم ، که بیان می کند دولت نباید مانع فعالیتهای تولیدی شود ، بلکه باید مسیر توسعه را هدایت کند ، تصریح کرد: تصمیمات در برخی این نهادها در جیب فعالان اقتصادی هزینه های زیادی را به دنبال دارد و از رقابت می کاهد. به عنوان مثال حذف ارز 4200 تومانی برای مدیران مشکلی ندارد ، اما ادامه این مسیر و تاخیر در اجرای برنامه ها باعث فعالان اقتصادی می شود.

رئیس شورای گفت و گو گفت: همکاری دولت با بخش خصوصی برای کاهش بی نظمی ها و دستیابی به اهداف اقتصادی مشکلات این حوزه را برطرف کرده و گره ایجاد می کند. این شورا باید به فضایی برای باز کردن ، ایجاد تفاهم و اعلام ضمانت های سیاسی دولت و بخش خصوصی تبدیل شود تا بتواند راهی برای دستیابی به اهداف خارج از گفتگو باشد.

وی گفت: “بخش خصوصی بازیگری در نبرد نابرابر اقتصادی است.”

خاندوزی با تأکید بر اینکه فقط اعمال مفاد ، هزینه معاملات را افزایش می دهد ، خاطرنشان می کند: صدور دستورالعمل های غیرقابل تنظیم و غیرقابل پیش بینی با منطق های متناقض نه تنها منبع سلیقه و رانت نیست ، بلکه مانع بزرگی است. برای هر فعالیتی تبدیل شده است.

رئیس شورای گفت و گو با تأکید بر این که فعالان اقتصادی از این امر ناامید و خسته شده اند ، گفت: شورای گفت و گو به اثربخشی عملی بیشتری نیاز دارد تا اینکه گفته شود تا دائماً باز شود و امید به فعالان بازگردد.

به گفته هندوزی ، بقای بخش تولیدی کشور مهم است و یکی از اولویت های برنامه های کشور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص رفع موانع کارآفرینان گفت:. “

هندوزی همچنین در پایان نشست شورای گفت و گو در جمع خبرنگاران پیرامون موضوعات مالیات بر نرخ ارز تصریح کرد: مقرر شد که وظیفه مجلس شورای اسلامی در این زمینه تعیین شود تا بتوانیم در اسرع وقت موضوع را با صادرکنندگان حل کنیم. “

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقتصاد ایران با وجود ضعف ها و فشارها ، دغدغه اصلی دولت در اقتصاد تسهیل روند تولید است ، گفت: فعالان اقتصادی در دستور کار دولت هستند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ستاد اقتصادی دولت با اصلاح رویه هایی که مردم را از مزایای ارز مورد نظر محروم می کند و برای برخی مزیت اجاره ایجاد می کند موافق است.

وی افزود: پیشنهادات زیادی در این زمینه وجود دارد که م effectiveثرترین روش انتخاب می شود و ما حفاظت از مردم و مصرف کنندگان را اجرا می کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید