ارز 4200 تومانی سفره های زیادی را پر از لقمه حرام کرد


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838520

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه خانواده های فقیر از ارز 4200 تومانی بهره ای نبرده اند، گفت: بسیاری از سفره هایی که کرایه می کردند و از ارز 4200 تومانی استفاده می کردند با لقمه حرام مواجه بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه 23 اردیبهشت) درباره اصلاح نظام یارانه ها گفت: اصلاح نظام یارانه ای مصوب و مورد موافقت کارشناسان اقتصادی کشور است؛ اصلاحاتی که در این زمینه انجام شده است. چرا که صدها هزار میلیارد از منابع کشور در نظام یارانه ای قبلی هدر رفته است و متاسفانه دولت های گذشته جسارت اجرای طرح اصلاح نظام یارانه ای را نداشته اند.

وی افزود: در ابتدای دولت قبل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس به صراحت گفتند که هفته آینده می خواهیم نظام یارانه ها را اصلاح کنیم اما این هفته 4 سال طول کشید و در نهایت به مرحله اجرا رسید. . فرار نکن

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صدها هزار میلیارد تومان بر اساس مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی (4200 تومان تا 24 هزار تومان) خانواده های فقیر را به سمت سوء استفاده از این سفره و بسیاری از سفره ها سوق داده است. با رانت از ارز 4200 تومانی استفاده کردند، با نیش حرام مواجه شدند، زیرا پولی که به نام مردم به عده ای پرداخت می شد منجر به سوء استفاده آنها شد.

مصری گفت: از دهک اول تا نهم از اجرای طرح اصلاح نظام یارانه بهره مند می شوند و حتی قدرت برخی اقشار دو برابر شده است.

وی در گفت‌وگوی تلویزیونی افزود: برخی از هشتگ‌ها باید توسط کمک گیرندگان منتشر شود و هرکسی که توان مالی بیشتری دارد از کمک هزینه استفاده نکند و بهتر است پول دریافت نشود تا دولت حمایت بیشتری از خانواده‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید