ورود شترمرغ های بیمار و تحویل گوشت حرام / بی توجهی دامپزشکی یزد به گوشت حرام!

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799344

مدیر عامل تعاونی شترمرغ کاران استان یزد در خصوص عرضه گوشت شترمرغ سوالاتی را مطرح کرده است که در صورت صحت این موارد دامپزشکی و جهاد کشاورزی باید پاسخگوی مردم یزد باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا شیری در گفت و گو با خبرنگار درسا گفت: بیشتر شترمرغ هایی که از استان های همجوار وارد یزد می شوند بیمار و حتی مرده هستند و این گوشت علیرغم اطلاع اداره کل دامپزشکی در فروشگاه های یزد توزیع و توسط انسان مصرف می شود. “می رسد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم نظارت کارکنان اداره کل دامپزشکی استان یزد، اکثر شترمرغ های ورودی به استان یزد بیمار و حتی مرده بودند، افزود: متاسفانه برخی حاضرند گوشت غیراستاندارد را در اختیار مردم قرار دهند. گاهی با اطلاع کارکنان اداره کل دامپزشکی استان این اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دقیق اعلام می کنم بسیاری از شترمرغ هایی که برای کشتار وارد یزد می شوند بیمار و حتی مرده هستند و اگر این دو را نداشته باشند از غذاهای غیر استاندارد استفاده کرده اند.

شیری بیان کرد: متأسفانه مزارع شترمرغ در استان های همجوار غذای غیراستاندارد در اختیار شترمرغ ها قرار می دهند که این امر باعث رشد سریع شترمرغ می شود اما طعم این گوشت ها بسیار بد است و باعث می شود افراد تمایلی به استفاده از این گوشت نداشته باشند. بودن.

71191c5d ec5e 43eb bfe9 3d35a169fa78 خبر خاکستری

کارکنان اداره کل دامپزشکی از این موارد مطلع هستند اما هیچ اقدامی نمی کنند

مدیر عامل شرکت تعاونی پرورش دهندگان شترمرغ با اشاره به اینکه این موارد و حتی مسیر و زمان انتقال این شترمرغ ها را به کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرده ایم اما توجهی نکرده اند، گفت: در آنجاست. حتی در بین محموله ها شترمرغ های مولد هستند که بسیار زشت است.

وی با بیان اینکه مجوزهای صادر شده برای واردات شترمرغ در یزد فقط کاغذ پاره بوده است، بیان کرد: در واقع هیچ یک از کارکنان اداره کل دامپزشکی استان این محموله ها را رصد و بازرسی نکردند.

استفاده از غذای غیر استاندارد واحدهای پرورش شترمرغ در استان های همجوار

شیری با اشاره به اینکه چرا گوشت شترمرغ مورد نیاز استان از سوی واحدهای پرورشی استان یزد تامین نمی شود خاطرنشان کرد: دلیل این امر حمایت کارکنان و همچنین استفاده از غذای غیراستاندارد در واحدهای پرورش شترمرغ استان یزد است. استان های همجوار

وی ادامه داد: متاسفانه در استان های همجوار رستوران ها روغن سرخ کردنی شترمرغ را به عنوان غذا تهیه می کنند که رشد این حیوانات را تسریع می کند اما طعم گوشت آنها به شدت بد است.

این پرورش دهنده شترمرغ گفت: دومین دلیلی که باعث ارزان شدن گوشت استان های همجوار می شود استفاده کامل از اعتبارات دولتی است اما در یزد این گونه نیست. و استفاده از مواد اولیه به قیمت آزاد که به دلیل آن قیمت تمام شده آنها به شدت افزایش می یابد و مجبورند گوشت شترمرغ را با قیمت بالاتری بفروشند، اما در استان های همجوار منابع مالی دولتی و واحدهای پرورش شترمرغ از محل اعتبارات دولتی به وفور وجود دارد. .

13a3900e a875 487e ac00 a8df165b0f9f خبر خاکستری

در استان های دیگر ورودی برای شترمرغ وجود دارد اما در یزد ….

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شترمرغ یزد گفت: سهم دولت است.

شیری گفت: فراوانی مواد پرورش شترمرغ در سایر استان ها به حدی است که وقتی پرورش دهنده شترمرغ یزدی اقدام به خرید جوجه شترمرغ می کند اطلاعات لازم را نیز به مدت یک ماه در اختیار خریدار قرار می دهد.

سنگسار سازمان جهاد کشاورزی با صدور مجوز / عدم حمایت کارکنان شترمرغ یزد

شیری مهم ترین مشکل پرورش دهندگان شترمرغ در یزد را عدم اطلاع رسانی لازم می داند و می گوید: متاسفانه به دلیل سنگسار سازمان جهاد کشاورزی استان در مسیر صدور مجوز، تعداد بسیار کمی توانسته اند مجوز بگیرند. “

وی ادامه داد: زمانی که پرورش دهنده ای مجوز نداشته باشد، البته سازمان جهاد کشاورزی موظف به ارائه کمک های لازم تلقی نمی شود و به همین دلیل پرورش دهندگان مجبور هستند مواد مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند که قیمت آن 3 به بالا است. 4 برابر سرمایه‌گذاری شده است. «این یک دولت است و بنابراین باید قیمت گوشت را بالا ببرند و حتی ضرر کنند.

مدیرعامل تعاونی پرورش دهندگان شترمرغ یزد با بیان اینکه جهاد کشاورزی از پرورش دهندگان شترمرغ درخواست می کند تا زمین زیادی را برای صدور پروانه صادر کنند، گفت: این گفته صحت ندارد و در واقع یک شترمرغ به این میزان زمین نیاز دارد.

شیری گفت: دومین درخواست غیرمنطقی سازمان جهادکشاورزی برای صدور مجوز فعالیت این واحدها در فاصله معینی از روستاها است که باعث می شود فرد نتواند تعدادی شترمرغ مانند جوجه و مرغ داشته باشد. گوسفند، به زمین و باغ خود.

وی ادامه داد: اگرچه این قوانین جهانی است اما در سایر استان ها مسئولان جهاد کشاورزی انعطاف بیشتری دارند و با دامدارانی که قصد اشتغالزایی و تولید دارند همکاری بیشتری دارند اما در یزد اینگونه نیست.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شترمرغ یزد گفت: با توجه به شرایط سخت صدور مجوز، تعداد محدودی موفق به اخذ مجوز شده اند اما مسئولان جهادکشاورزی تعداد افراد شاغل در این حرفه را چندین برابر می گویند. به افرادی که مجوز دارند.”

34011f42 9d3b 4a62 832f d82aa7915294 خبر خاکستری

Untit%D9%86%D9%86led 1 خبر خاکستری

تعطیلی 60 درصدی واحدهای پرورش شترمرغ در یزد

این پرورش دهنده شترمرغ در استان ادامه داد: حدود 60 درصد از پرورش دهندگان شترمرغ استان از سال گذشته به دلیل عدم حمایت کارکنان جهادکشاورزی و عدم نظارت رئیس دامپزشکی پیشگیری از شترمرغ این شغل را رها کرده اند. استان های همجوار

مدیر عامل تعاونی شترمرغ داران یزد گفت: این شترمرغ ها در استان یتیم هستند و هیچ شخص و ارگانی از آنها حمایت نمی کنند. تا پایان سال تعداد افرادی که باید این شغل را ترک کنند بیشتر از تعداد فعلی خواهد بود و در حال حاضر تعداد قابل توجهی از واحدها در حال تغییر کاربری برای ترک این شغل هستند.

قوانین اداره کل دامپزشکی با واقعیات مطابقت ندارد

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات پیش روی شترمرغ ضوابط اداره کل دامپزشکی بود تصریح کرد: این اداره کل اعلام کرد شترمرغ باید در کشتارگاه ها ذبح شود. البته همه از مشکلات سلامتی و … آگاه هستند و همه پرورش دهندگان نیز به این کار تمایل دارند، اما شترمرغ حیوانی بسیار پر استرس است که با جابجایی وزنش کم می شود و گوشتش از ترس منزجر کننده است و مهمتر از آن اینکه حرکت این حیوان گاهی با تلفاتی همراه است که باعث آسیب به پرورش دهندگان می شود.

شیری ادامه داد: بیشتر شترمرغ هایی که در کشتارگاه های یزد کشتار می شوند از استان های همجوار حمل می شوند که متاسفانه شرایط حمل و نقل استاندارد و … ندارند. بنابراین به نظر می رسد اداره کل دامپزشکی باید این حیوان را بکشد و توصیه ها را نیز رعایت کند. باید قوانین دیگری اندیشیده شود.

3c5401f7 ea9b 41f7 b53e cd19bb6dd5bc خبر خاکستری

گوشت شترمرغ از سبد غذایی خانوارها در حال حذف شدن است

حمیدرضا شیری مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی شترمرغ یزد در پایان گفت: تصمیم به حذف آنها به دلیل محرومیت مردم از گوشت گرفته شد، واحدهای خود را به دلیل نبود بازار تعطیل کنید.

تهیه و تنظیم: محمد کلمهتیان

دیدگاهتان را بنویسید