گوشت شترمرغ در روستاها کاملا سالم است/ اجازه تغییر کاربری واحدهای پرورش شترمرغ را نمی دهیم

ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804438

معاون بهبود دامپروری سازمان جهاد کشاورزی یزد:

معاون بهبود دامپروری سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: اجازه تغییر هدف واحدهای پرورش شترمرغ در استان را که دلایل اقتصادی قانع کننده ای برای این تغییر هدف ندارند، نخواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی غیب اللهی معاون بهبود امور دام سازمان جهادکشاورزی یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه حمایت از واحدهای پرورش شترمرغ یکی از سیاست های اصلی این سازمان است، اظهار داشت: در غیر این صورت ما نمی دهیم. .

وی ادامه داد: در صورت ارائه دلایل قانع کننده امکان تغییر کاربری واحدهای پرورش شترمرغ با حیوانات دیگر وجود دارد اما امکان تغییر کاربری واحد پرورشی با واحد صنعتی به هیچ وجه وجود ندارد و چنین مجوزی وجود نخواهد داشت. صادر شده است.

غیب اللهی در خصوص حمایت سازمان پرورش دهندگان شترمرغ گفت: پرورش دهندگان شترمرغ دارای مجوز می توانند با ثبت نام در سامانه بازار تا سقف 50 درصد دام های خود را با قیمت یارانه ای دریافت کنند که برای آنها بسیار مفید است.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر کمتر از 50 واحد پرورش شترمرغ دارای مجوز در استان وجود دارد. مواد غذایی، این سازمان نمی تواند به این واحدها مجوز دهد.

معاون بهبود دامداری جهادکشاورزی یزد نیز با اشاره به دلایل تعلیق مجوز شرکت تعاونی پرورش شترمرغ یزد گفت: متاسفانه تعداد افرادی که مجوز فعالیت در زمینه پرورش شترمرغ دارند وجود داشته و دارد. بحث تشکیل اتحادیه در حوزه سایر پرورش دهندگان استان است و در حال حاضر تنها دو اتحادیه مرغداران و پرورش دهندگان در استان ایجاد شده است که با توجه به جمعیت قابل توجه افراد فعال در این دو حوزه می توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند. کار

غیب اللهی همچنین دلایل ارزان شدن گوشت شترمرغ وارداتی از سایر استان ها را نسبت به گوشت شترمرغ در استان عنوان و خاطرنشان کرد: این مشکل تنها به دلیل عرضه و تقاضا در بازار است و ربطی به کیفیت گوشت ندارد و مردم سالم و بدون هیچ گونه ای هستند. نگرانی این گوشت را بخور

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید