درآمد حاصل از تغییر کاربری در روستاها باید هزینه شود


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905267

پیرو تفاهم نامه همکاری وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

پس از کسر هزینه های مربوط به ارائه خدمات فنی، درآمدهای حاصل از واگذاری، الحاق و تغییر کاربری اراضی روستا صرف اجرای پروژه های عمرانی در همان روستا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، نشست اجرایی تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای احیای جوامع روستایی و عمران شهروندی و روستاها برگزار شد.


مهرداد جهاندیده مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه روستا در تولید ملی و نقش روستائیان در تامین امنیت غذایی کشور گفت: روستاها مهد اسلام – ایرانی هستند. فرهنگ و سنت ها و توجه به آنها آثار انکارناپذیری در حفظ هویت فرهنگی کشور دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات توسعه و عمران روستایی موجب مهاجرت برگشت به روستاها می شود، گفت: این تفاهم نامه به منظور هماهنگی در انجام وظایف و فعالیت های مشترک وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همکاری در تهیه، بازنگری و اجرای طرح هادی روستاها را از موضوعات این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: مقرر شد نظرات دهیار و دهیار و شورای اسلامی روستا در کمیته کارشناسی و کارگروه تصویب طرح مدیریتی اخذ شود و برای اجرای مصوبات پروژه های روستایی هادی پس از تصویب طرح بنیاد مسکن از طریق فرماندار به بخشدار ابلاغ می کند نسخه رایگان گزارش و آلبوم طرح را در اختیار منطقه قرار دهد و بخشداری از طریق دستگاه های خود اقدامات پیگیری لازم را انجام دهد. دستگاه های اجرایی و ذیربط برنامه ها، طرح ها و پروژه های مرتبط را به منظور رعایت ضوابط اجرا خواهند کرد.


وی ادامه داد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه مقرر شده است که درآمد حاصل از واگذاری، الحاق و تغییر کاربری اراضی روستایی پس از کسر هزینه های مربوط به ارائه خدمات فنی، صرف اجرای پروژه های عمرانی در همین روستا

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور در این تفاهم نامه موافقت کردند که به منظور تسهیل طرح هادی در روستاها پس از تایید بنیاد مسکن به فرمانداران و مسئولان روستاها ابلاغ شود تا این موارد پروژه ها طی مراحل قانونی محقق خواهد شد.

جهاندیده با اعلام آمادگی دفتر و شوراهای روستایی برای همکاری و هم افزایی بیشتر با سایر دستگاه های اجرایی برای تعامل مثبت و سازنده در زمینه فعالیت های مرتبط با عمران و عمران روستایی، خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت ساخت و ساز روستایی و تشویق جمعیت محلی. معماری اسلامی، ساماندهی آمایش سرزمین در روستاها، ارتقای کمی و کیفی طرح‌های توسعه پایدار سیستم‌های روستایی و طرح‌های راهبری روستایی از جمله زمینه‌های همکاری نهادهای ذیربط در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید