سهم پایین خراسان شمالی از درآمد مالیاتی حاصل از کسب و کار/ پیش بینی افزایش درآمد مالیاتی با اجرای دستورالعمل جدید


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884411

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری گفت؛

مجید درخشانی گفت: هر ساله کمترین سهم از کل مالیات وصول شده در استان متعلق به نتایج درآمدی کسب و کار در استان است و این در حالی است که بیشتر وقت سازمان در امور مالیاتی استان صرف پاسخگویی به اعتراضات در این استان می شود. بخش

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید درخشانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک اظهار داشت: با توجه به ارائه اظهارنامه مالیاتی از محل درآمد استان در سال 99، سهم مالیات بر عملکرد کسب و کار استان در سال 99 پس از ارائه اظهارنامه، سه درصدی از کل مالیات بهره وری جمع آوری شده بود.

درخشانی گفت: این در حالی است که سهم مالیات وصول شده از نتایج درآمد کسب و کار استان در سال 1397 شش درصد از کل مالیات عملکرد وصول شده در استان بوده است.

وی با بیان اینکه مالیات وصول از نتایج درآمدی مشاغل استان (اعم از نظام مهندسی، پزشک، وکلا، آهن فروشان، طلافروشان و …) کمترین سهم از کل مالیات وصول شده در استان در هر سال بوده است، افزود: در عین حال بیشتر وقت سازمان مالیاتی استان صرف پاسخگویی به ایرادات این سه درصد از وصول مالیات می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در عین حال با اذعان به غیر واقعی بودن بسیاری از اظهارنامه های ارائه شده نیز خاطرنشان کرد: اخذ مالیات در سطح جهانی به روز شده و مالیات بر مبنای گردش مالی است. از حساب های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اخذ مالیات از مودیان براساس تراکنش ها و تراکنش های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: مقدمات اجرای این بخشنامه در حال انجام است و بر این اساس مالیات استانی از حساب های تجاری مودیان مالیاتی در دست است. از حساب های شخصی جدا خواهد شد.

درخشانی تصریح کرد: با اجرای این بخشنامه اطلاعات عملکرد مالی مودیان مشخص می شود و حتی پیش بینی می شود با این رویکرد سهم وصول مالیات بر عملکرد مشاغل استان افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید