گلایه روستاییان خراسان شمالی از کیفیت پایین آرد و نان/بازرسی و نظارت بر نانوایی های روستا؛ در دستور کار


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892293

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اعلام کرد؛

امین کلاته گفت: روستاییان استان از کیفیت پایین آرد و نان و کمبود آرد در نانوایی های منطقه خود گلایه دارند و برای رفع این نگرانی بازرسی و نظارت بر نانوایی های مناطق روستایی را قرار داده ایم. استان به عنوان اولین گام

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امین کلاته مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک اظهار داشت: کیفیت پایین آرد و نان و همچنین کمبود آرد یکی از مهم ترین گلایه ها و مشکلات موجود در منطقه است. مناطق روستایی استان

کلاته پایین بودن دستمزد شترداران، پایین بودن کیفیت آرد عرضه شده به نانوایی ها، فروش آرد توسط نانوایی ها و همچنین رسیدگی نکردن به تخلفات نانوایی های روستایی را از مهم ترین عوامل شکایت در حوزه آرد و نانوایی روستایی استان برشمرد. .

وی بیان کرد: برای رفع این مشکل و کاهش تخلفات در این حوزه مقرر شد برای شوراهای بخشداری هر شهرک برگ چک صادر شود تا عملکرد نانوایی های منطقه بررسی شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی افزود: صدور این کارت های احراز هویت در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه آرد بی کیفیت عرضه شده به نانوایی های مناطق روستایی استان تهدیدی برای سلامت مردم آن مناطق است، تصریح کرد: این اعتراض جدی در شرکت غله استان بازتاب دارد.

کلاته گفت: تقاضا این است که کارخانجات آرد عرضه کننده آرد بی کیفیت نانوایی های استان یا تعطیل شوند یا کیفیت آرد خود را ارتقا دهند.

وی یادآور شد: آزادسازی قیمت آرد برای نانوایی ها نیز به رقابتی شدن تولید آرد در بین کارخانه های آرد کمک می کند و نانوایی ها حق انتخاب کارخانه مورد نظر را برای خرید آرد خواهند داشت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت نان تولیدی در نانوایی ها علاوه بر ارتقای کیفیت آرد نیازمند به روز رسانی حقوق بزکاران نیز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید