کیفیت نان در فر میسوزد / با پخش آرد انحصاری نوید کیفیت نان را میدهد

زمان: 09:27
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1801932

نان بی کیفیت از دیرباز سر سفره مردم هلیل آباد بوده و مردم و نانوایان مورد تقاضا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; موضوع کیفیت نان در هلیل آباد یکی از چالش های کنونی است که با وجود توجه و نظارت پرسنل و تشکیل کارگروه های متعدد در این زمینه چند سالی است که با مشکل مواجه شده است..

دلیل بی کیفیتی نان چیست؟ آیا از آرد است یا گندم یا از پختگی و تندی برخی از نانوایان در روستا؟ مشکل این است که همه در یک بازی دیگر توپ را پرتاب می کنند.

آیا مردم از کیفیت نان گلایه دارند و نانوایی ها از بی کیفیتی آرد و کارخانه های تولید آرد نیز از نوع گندم گلایه دارند؟ اما آیا دلیل بی کیفیتی نان می تواند ناشی از عامل خاصی باشد؟

در چند سال اخیر شاهد افزایش نانوایی ها در نقاط مختلف کشور به ویژه در شهر هلیل آباد بوده ایم و رقابت بین نانوایی ها برای نان با کیفیت بهتر باید افزایش یابد، اما مردم هلیل آباد از کیفیت نان راضی نیستند. نان..

هلیل آباد به دلیل داشتن لایه کشاورزی جایگاه ویژه ای در مصرف نان دارد و قطعا بی کیفیتی نان تاثیر مستقیمی در افزایش مصرف نان و ضایعات دارد.

caf63c91 1e04 451e a153 5c3d7baff83d خبر خاکستری

نان خریداری شده بعد از یکی دو ساعت قابل مصرف نیست / کیفیت نان واقعا پایین است

یکی از شهروندان هلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی گفت: کیفیت نان در هلیل آباد بسیار ضعیف است. وقتی به نانوایی اعتراض می‌کنیم، خودشان را با کیفیت آرد توجیه می‌کنند و وقتی به کارمندان مربوطه اعتراض می‌کنیم، فکر می‌کنند این عیب نانوایی است.»

وی گفت: بیشتر مشکلات و بیماری هایی که به وجود می آید به دلیل کیفیت نان است.

این شهروند هلیل آباد گفت: کیفیت نان آنقدر پایین است که وقتی این نان را در خانه می بریم بعد از یکی دو ساعت قابل مصرف نیست.

57592c3e 7316 49da 8bfd 843960dc7774 خبر خاکستری

نان در نانوایی های خلیل آبادی مانند آدامس است

یکی دیگر از شهروندان خلیل آبادی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس; وی در این خصوص با بیان اینکه برای تهیه نان باید به روستاها یا شهرهای همجوار مراجعه کنیم، اذعان داشت: اینکه برخی نانوایی ها یا کارمندان کیفیت آرد را توجیه می کنند نه تنها مورد توجه قرار نمی گیرد بلکه باید به این نگرش بیشتر توجه شود، زیرا همین آرد در روستاهای همجوار نان از شهر هلیل آباد بهتر نیست.

وی گفت: نانوایی های هلیل آباد فقط آدامس می فروشند زیرا وقتی نان درست می کنیم کیفیت نان آنقدر پایین است که فکر می کنیم آدامس می خوریم.

96ff2c27 2126 4bf3 a341 d395440b04e3 خبر خاکستری

کارخانه آرد کاشمر با تعطیلی سایت شهرهای همجوار رقیبی ندارد

برای پیگیری کیفیت آرد و نان نیز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس به سراغ نانوایی ها و یکی از نانوایی ها رفتیم. وی گفت: کیفیت آرد هلیل آباد نه خوب است و نه بد، اما حلیل آباد و برخی شهرهای اطراف حق دارند آرد خود را تنها از یک کارخانه تهیه کنند و به همین دلیل رقیبی برای این کارخانه وجود ندارد و همه نانوایی ها از این امر رضایت کامل ندارند. آرد . .

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر کارخانه های آرد در شهرستان های همجوار مانند گناباد و تربت حیدریه برای نانوایی ها در شهرستان خلیل آباد افتتاح شوند، قطعاً کیفیت آرد بهبود می یابد.

d6241e74 386d 40ef 83c2 2f69e85bd59d خبر خاکستری

نانوایی ها هنگام خرید آرد باید حق انتخاب داشته باشند

یکی دیگر از نانوایان هلیل آباد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی گفت: در نانوایی فقط باید از یک نوع آرد استفاده کنیم و آرد متنوعی برای درست کردن نداریم.

وی با اشاره به اینکه نانوا از تجربه و مهارت خود برای رساندن نان خوب به دست مشتری استفاده می کند، اما این خمیر یک روز در فر باز می شود و یک روز نان سفت می شود، اذعان داشت: مشتری فقط یک نان خوب می خواهد، اما ما یک نان خوب داریم. درخواست بله می توانیم از کارخانه های شهرهای دیگر آرد تهیه کنیم و به طور کلی نانوا باید حق انتخاب برای خرید آرد را داشته باشد تا بتواند نان باکیفیت را به دست مشتری برساند.

9392bdae 5a36 4b7b 80f7 61d9fe043618 خبر خاکستری

وضعیت آرد اصلا خوب نیست/ مسئولان امروز و فردا فرصت دارند کارخانه را در شهرهای همجوار افتتاح کنند.

همچنین یکی دیگر از نانوایان خلیل آبادی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس; وی بر کیفیت پایین آرد تاکید کرد و افزود: هر روز نوعی آرد به نانوایی تحویل می شود به گونه ای که یک روز آرد شل شده و خمیر در ظرفی مانند نان پخته می شود و نان تولید نمی شود و گاهی دور انداخته می شود.»

وی با بیان اینکه آرد دیگری وجود دارد که نمی توان آن را به نوع دیگری از نان داد، گفت: وقتی با کارخانه تماس می گیرد کارخانه معتقد است همان آرد باید به دست مشتری برسد.

این نانوا تاکید کرد: وضعیت آرد اصلا خوب نیست و با هزار تجربه و مرگ سفال سعی می کنیم نان خوبی به دست مشتری برسانیم.

وی گفت: این روزها فشار زیادی روی نانوایان وجود دارد زیرا مشتری پول می دهد و حق دارد نان باکیفیت بگیرد. دادن.

f0e8a9ea 91fa 475f aed2 e3908ad28b6d خبر خاکستری

مکاتبات زیادی در مورد افتتاح سایت کارخانه کف گناباد صورت گرفته است / سازمان غله قول افتتاح سایت را داده است اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

مجید مسروری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هلیل آباد در گفت و گو با صبح توس; وی گفت: با توجه به اینکه خرید آرد شهرستان خلیل آباد باید از کارخانه آرد کاشمر باشد، سایت خرید از سایر شهرها به روی نانوایی های خلیل آباد بسته است.

وی با بیان اینکه سازمان آرد و غلات در راستای حمایت از حوزه کارخانجات صنعتی به ویژه آرد، رونق این کارخانه، اجازه خرید آرد از شهرستان های همجوار را تنها از کارخانه آرد کاشمر داده است، خاطرنشان کرد: استان قول داده است. افتتاح سایت کارخانه آرد گناباد برای نانوایی های خلیل آباد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

رئیس اداره صمت خلیل آباد با بیان اینکه برخی نانوایی ها نیز تمایل به خرید آرد از کاشمر دارند و بهانه های خود را دارند، تاکید کرد: آنها هم خودشان را دارند.

وی با اشاره به اینکه هوای گرم نیز 100 درصد بر کیفیت آرد تاثیر دارد و تمام تلاش خود را برای حل مشکل نان در شهرستان به کار گرفته ایم، اذعان داشت: با همه این صحبت ها معتقدم خلیل آباد بهترین نان را در سطح شهر دارد. و حتی از شهرهای همجوار برای نان به هلیل آباد می آیند.

مسروری گفت: خط قرمز ما در بحث های بازرسی نان است و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هر روز در نانوایی ها حضور دارند تا بر کیفیت نان نظارت کنند. مردم می توانند هرگونه تخلفی مانند کیفیت نان و فروش آرد را به سامانه اطلاع دهند.» گزارش 124.

وی همچنین توضیح داد: شهرستان هلیل آباد دارای 54 نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای و 18 نانوایی در شهرستان هلیل آباد، 6 نانوایی در شهرستان کندر و مابقی در روستاها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید