آغاز به کار 1800 دستگاه کارتخوان طرح هدفمندی یارانه آرد و نان در کرمان / سالانه 3.5 میلیون تن نشتی گندم و آرد در کشور داریم.


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876815

یاسرپور ابراهیمی، مدیر طرح هدفمندی یارانه آرد و نان کرمان گفت: 3 شبانه روز است که برای راه اندازی 1800 دستگاه کارت خوان اصلی کار می کنیم، اما در برخی شهرها مانند قلعه گنج و منوجان نمی گذاریم. شعبه‌هایی نداریم که مشکلات نگهداری دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; یاسرپور ابراهیمی نماینده بانک سپه و پیمانکار نصب کارتخوان در طرح هدفمندی یارانه آرد و نان پیش از ظهر در نشستی در بازار استان کرمان گفت: نصب دستگاه های کارتخوان و حتی توزیع در سطح استان. کار سخت و چند وجهی با یک گروه 35 نفره بود. «کار نصب در شهر کرمان از اوایل روز پنجشنبه آغاز شد و عملیات در سراسر استان انجام شد و کل تیم در 48 ساعت نرم افزار را نصب و پیکربندی کردند.

وی ادامه داد: یک گروه 20 نفره نیز تعمیر و نگهداری این دستگاه ها را بر عهده داشتند و تاکنون موفق به نصب 1800 دستگاه شده ایم.

پور ابراهیمی توقف نصب 400 دستگاه را پر نکردن فرم های ارسالی به دستگاه ها عنوان کرد و گفت: اگرچه در توزیع و نصب سامانه شاپرک بانک مرکزی مشکلاتی وجود دارد که به زودی رفع می شود، اما این کار را انجام دادیم. پوشش می دهد که به استثنای 150 قلم کالا که اصلاً نمی توانیم برای نانوایی ها نصب کنیم، 400 قلم باقی مانده در انتظار تکمیل فرم های نان در سراسر استان است.

وی تاکید کرد: در فاز اول مقرر شد 1200 تا 1500 دستگاه نصب شود که این تعداد به 1800 دستگاه رسید و در صورت همکاری دستگاه ها 550 موردی که در آنها مشکل داریم حل می شود. 150 تای آنها اصلا قابل حل نیستند. لیست اسامی افراد اما امکان نصب کارت خوان وجود ندارد و بقیه به کد مالیاتی و … که در فرم ها بود برمی گردد.

حسین محرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: اداره غله باید بررسی کند که چند درصد از دریافت کنندگان کارتخوان مجوز دارند و صاحبان حساب یکسان هستند و چند نفر مستاجر و چند نفر مدیر هستند و لیست ها به تفکیک شهرستان به منشی. ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که چند درصد نانوایان انواع نان پخته شده با نوع نان مندرج در پروانه تفاوت دارد چرا که قیمت برخی از نان ها مانند سنگ و غیره با توجه به میزان آرد و … گرانتر است. رزین مصرفی برای نان متفاوت است. لواش مجوز دارد و نمی تواند خودسرانه نان سنگ یا تافتون را تغییر دهد.

رضا سنجری مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان کرمان در پایان سخنان محرابی گفت: 150 نانوایی با مشکل را در اختیار شهرستان ها قرار دادیم تا اتحادیه ها با نماینده غله و مدیران آن را حل کنند. حتی تاکید کردیم که اگر نانوا ابهامی برای حل مشکل ندارد، سهمیه آردش کم شود.

وی افزود: پیش از این به مدیران و اتحادیه ها تذکر داده شده است که در صورت یکسان بودن نوع نان و مدرک در شهرستان دستگاه کارتخوان تحویل داده می شود و در غیر این صورت فقط دو روز فرصت دارند به نانوایان اعلام کنند تا آنها را دریافت کنند. مجوز و نوع. متحد شوید تا مشکل را حل کنید.

رضا سنجری گفت: فردی که مجوزش با نوع پخت نان متفاوت است، اصلا نباید از طرح اصلاحات مردمی سازی اصلاحات کارتخوان بگیرد تا مشکل حل شود.

حسین محرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان در ادامه رضا سنجری گرانی نان را دلیل عدم تمایل نانوایان برای تغییر پروانه دانست و گفت: صاحب امتیاز با تغییر نوع نان سعی در گران فروشی آن دارد. و با این تخلف به دنبال تغییر در پروانه نیست که باید سریعاً توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

داریوش ماهری رئیس اداره غله استان کرمان نیز به چالش تغییر نوع نان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در چند روز اخیر نامه های بی شماری از نانوایان و اتحادیه ها به سازمان غله ارسال شده است. بانک.” برای این مشخص نیست.

حسین محرابی در پاسخ به موضع رئیس غله استان مبنی بر اینکه نانوایان به دلیل گرانی سنگ را به جای لواش می فروشند به نفع نانوایان است، گفت: ببینید کدام نانوایان آرد می فروشند و کدام ها کمتر یا عرضه می کنند. با نام سنگ لواش کمتر به نان می پردازیم، بنابراین دلیل اصلی توجه به نانوایی ها حتی به صورت پخت نیز همین است.

یاسرپور ابراهیمی، مجری طرح نصب دستگاه های یارانه خوان آرد و نان گفت: به نظر می رسد تنها راه حل مشکل 150 نانوایی که غیرقابل حل به نظر می رسد، تشکیل جلسه سه جانبه اتحادیه آرد و نان استانداران و غلات است. لیست ها را «نهایی که مشاهده شده را برای نصب کارتخوان به بانک ارسال کنید.

حسین محرابی در پایان سخنان پورابراهیمی تاکید کرد: مشکل اصلی ما عدم شفافیت در نانوایی هاست. و غیره. پس این مشکل باید کاملا جدی حل شود.

وی افزود: یکی از مزیت های این طرح شفافیت و نگاه همه جانبه به وضعیت آرد و نان خواهد بود، بنابراین مدیران باید هر چه سریعتر مشکل نانوایی های مشکل دار سطح شهر را حل کنند و موضوع بهانه هایی مانند معطل نکنند. قطعی سیستم. .

حسین محرابی در پایان خاطرنشان کرد: اساس کار ما این است که صاحب پروانه، نانوا و فروشنده یکی باشد و نوع نان در پروانه و پخت یک نفر مشخص شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید