خرید 3700 تن گندم از ابتدای امسال در کرمان/ کارتخوان های عشایری یارانه آرد و نان را یکجا پرداخت می کنند.


زمان: 11:01 شب
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839892

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان؛

داریوش ماهری با بیان اینکه امسال 62 درصد افزایش خرید داریم، تاکید کرد: در مجموع از ابتدای امسال یکصد و بیست و سه هزار و هفتصد تن گندم خریداری شده که یک میلیارد و 281 میلیون تن از این میزان است. مبلغ 883 میلیارد تن به کشاورزان پرداخت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش ماهری، مدیرکل غله سازمان آرد و نان کرمان گفت: سال گذشته 69 هزار تن گندم خریدیم اما اکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 111 هزار تن گندم خریداری کرده ایم.

وی با بیان اینکه امسال 62 درصد رشد خرید داریم، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع یکصد و بیست و سه هزار و هفتصد تن گندم خریداری شده که از این میزان یک میلیارد و 281 میلیون تن که 883 میلیارد تن آن بوده است. به کشاورزان پرداخت شد.

ماهری با اشاره به اینکه 68 درصد کشاورزان برای فروش گندم خود به دولت پول دریافت کردند، گفت: با توجه به دانه روغنی کلزا 27 تن از این نوع دانه روغنی 12 میلیارد و 200 میلیون تن ریال خریداری شد. این محصول 76 درصد قیمت خرید کلزاکاران پرداخت شده است

سرپرست مدیرکل غله استان تاکید کرد: بر اساس سوالات مطرح شده در بازرسی ها، موضوع پخت و فروش نان لوکس حل شده و برای تعیین سقف قیمت باید تحلیل قیمتی از قیمت های اعلام شده انجام شود.

داریوش ماهری ادامه داد: بحث سایر انواع نان از نظر قیمت تابعی از عرضه و تقاضا است اما از نظر خیال پردازی باید سقف قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد تا مشکلات خاصی ایجاد نشود.

وی در خصوص بازدید نانوایان از شهرستان بر اساس بنر تنظیم شده در اداره غلات گفت: بهتر است از بنر بر اساس لیست قیمت مصوب استفاده شود که در کرمان با قیمت شهرستان ها متفاوت است. شهر کرمان با رعایت شرایط شهری تعیین می شود.

ماهری ادامه داد: بنر طراحی شده با توجه به ذکر نوع پخت، وزن چانه، قیمت نان و … توسط اتحادیه ها به واحدهای تولیدی سطح شهر ارسال و جلوی هر فروشگاه نصب شود. بنر و باید جلوی چشم استفاده شود.

وی به تخلفات دیگر نانوایان در خصوص وجود حیاط خلوت و اتاق های مجاور که در آن آرد مخفی شده بود اشاره کرد و گفت: این موضوع در بازدیدهای روز گذشته بسیار محسوس بود و بازرسان نباید از انبار نانوایی خوشحال باشند در حالی که بازدیدها گذشته عواقب بسیار خوبی داشته است. .

ماری گفت: روز دوشنبه که از 18 نانوایی بازدید شد، 18 نانوایی تعطیل شد، اما دیروز که این بازدید جامع تر بود، تنها 52 واحد با تمرکز بر تعطیلی مورد بازدید قرار گرفت.

رئیس اداره غله استان اذعان داشت: بازرسی ها با موفقیت انجام شد، بنابراین همه نانوایی ها این اهرم نظارتی را احساس می کنند و تخلفات کمتری صورت می گیرد.

ماری گفت: زمانی که دولت قیمت هر کیلوگرم گندم 11 هزار تن را تصویب کرد، قیمت جهانی آن 372 دلار بود که با 28 هزار تن حدود 10 هزار و 800 تن بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تبعات جنگ روسیه و اکران و ممنوعیت کامل صادرات گندم هند، قیمت گندم در واحد جهانی به 453 دلار رسید که نشان دهنده افزایش قیمت جهانی این محصول در محدوده است. در این زمان قیمت نهایی خرید گندم ما 13 هزار تن در هر کیلوگرم از کشاورز است.

ماهری درباره نحوه دریافت سهمیه یارانه عشایری برای کیسه های آرد گفت: کارتخوان نصب شده در حال حاضر هر دو فعل را انجام می دهد و هم نان یارانه ای و هم آرد در برنامه به گونه ای طراحی شده است که یارانه نان در عین حال یارانه ای است. فاکتور نانوایی و آرد با قیمت 1400 توزیع و مابه التفاوت بلافاصله به حساب کارخانه واریز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید