دولت می خواهد یارانه آرد نانوایی ها را بدون تغییر قیمت نان بپردازد/ عدم افزایش قیمت نان برای مصرف کنندگان


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838984

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان چهارمحال و بختیاری:

عبداللهی گفت: امسال در اجرای طرح بهبود یارانه ها قیمت نان مصرف کنندگان نهایی افزایش نمی یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ تهمان عبداللهی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به ضرورت تغییر نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی و ساماندهی یارانه ها در طرح ترویج و توزیع عادلانه یارانه ها گفت: این زنجیره تولید و تولید می شود. مصرف شده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هوشمند یارانه ها به معنای لغو یارانه پرداختی به مردم نیست، بلکه ساماندهی ساماندهی یارانه هاست، خاطرنشان کرد: در فرآیند جدید تنها نوع پرداخت تغییر می کند و کارآمدتر می شود.
تهمتن در خصوص لغو ارز ترجیحی آرد و تاثیر آن بر قیمت نان افزود: بدیهی است که نان گران نمی شود و به جای آن یارانه پرداخت می شود، اما دولت می خواهد تنها یارانه آرد را بدون تغییر به نانوایی ها پرداخت کند. قیمت نان.»
وی گفت: این کار بر اساس معاملات نانوایی و تعداد نان های فروخته شده انجام می شود، این امر باعث رفع مشکل قاچاق می شود، از سوی دیگر مردم نان گران خریداری نکرده اند.
تهمتن افزود: بر اساس قانون بودجه سال 1401 کل کشور موظف است زیرساخت های فنی و بانکی محول شده به وزارت اقتصاد و دارایی را برای اجرای فرآیند اصلاح یارانه کلیه کالاهای مشمول یارانه سنتی نان فراهم کند. “
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تامین امنیت غذایی مردم انجام این کار در حوزه نان ضروری است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید