کاهش سهمیه آرد در نانوایی هایی که کد پذیرش ندارند / جریمه سنگین عدم رعایت زمان پخت و تحویل آرد خارج از شبکه نانوایی ها


زمان: 5:15 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839350

مدیرکل زندانهای دولتی کرمان گفت؛

ارسلان میری گفت: نانوایی ها باید ساعت پخت را رعایت کنند در غیر این صورت قانون تحت عناوین مختلف اعمال می شود و برای تخلف از سیستم توزیع و تحویل و ایجاد نارضایتی عمومی مجازات های سنگینی در نظر گرفته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان ظهر امروز در حاشیه ستاد تنظیم بازار کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان، تمامی اتاق اصناف سراسر استان و اتحادیه های مربوطه هر گونه افزایش قیمت را به اطلاع اعضای خود برسانند. بدون کسب مجوز از مراجع قانونی غیرقابل قبول بوده و تخلف محسوب می شود و با متخلف برابر قانون رفتار خواهد شد.

وی افزود: اگر کالایی تحت تاثیر ارتقای یارانه قرار گرفت باید برای اجرای تغییرات به دستگاه های مسئول مراجعه کنند و اگر خودسرانه قیمت ها را تغییر دهند تخلف است. مهر و جریمه داده می شود.

میری با اشاره به جریمه متخلفان تصریح کرد: جریمه عدم رعایت ضوابط اتحادیه های صنفی 600 هزار تن برای افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند و همچنین گرانفروشی و عدم قیمت گذاری جریمه 5 برابری جریمه نقدی به بالا. به 10 میلیون تومان.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان در خصوص تخلفات برخی نانوایی ها گفت: در خصوص نانوایانی که ساعت پخت را رعایت نکنند و یا واحد صنفی را تعطیل کنند، طبق قانون نظام صنفی برخورد می شود و مجازات هایی در نظر گرفته می شود.

میری ادامه داد: برای متخلفان نانوایی ها برای اولین بار عدم رعایت ساعت پخت و عدم رعایت ضوابط قانونی، جریمه 800 هزار تنی و افرادی که اقدام به تحویل غیر حضوری نان می کردند، به عنوان مثال واحد صنفی فروش آزاد آرد را تعطیل کردند. یا ایجاد التهاب در بازار اگر جنبه مجرمانه دارد می توانیم به دادسرا و انقلاب ارجاع دهیم.

وی به نانوایان یادآور شد: ساعت پخت باید رعایت شود در غیر این صورت قانون تحت عناوین مختلف اعمال می شود و برای تخلف از سیستم توزیع و تحویل و ایجاد نارضایتی عمومی مجازات های سنگینی در نظر گرفته می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: مهمترین کاری که نانوایی ها باید انجام دهند ثبت کد پذیرش است چرا که سهمیه آرد واحدهای صنفی که کد پذیرایی ندارند کاهش می یابد.

وی با اشاره به حضور گشت های بازرسی در استان خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه 6 تا 7 گشت مشترک با مدیریت تعزیرات مرکز استان و در شهرهای بزرگ حداقل یک گشت مشترک انجام می شود.

ارسلان میری با بیان اینکه علاوه بر کالاهای اساسی، کالاهایی نیز وجود دارد که در سبد خانوار موثر هستند، تصریح کرد: بازرسی ها توسط دستگاه های دیگری مانند صمت، جهاد کشاورزی، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی انجام می شود. به تحریم های دولتی اشاره می کنند.

وی گفت: در 4.5 روز گذشته بالغ بر 600 پرونده تخلف به دست ما رسیده و تقریبا 50 درصد آنها رای گیری شده است. البته مواردی داریم که امروز و فردا اقدامات موثری از جمله نصب پرچم و مهر انجام می شود.«اتحادیه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید