طرح جدید خرید نان بدون افزایش قیمت، بدون محدودیت / آرد برای دهقانان خانگی به همان میزان و قیمت قبلی توزیع می شود.


ساعت: 18:35
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836984

افشارچی با تاکید بر اینکه مردم اصلا نگران اجرای طرح جدید تحویل نان و نان نباشند، گفت: افزایش قیمت، سهمیه بندی و کارت اعتباری نخواهیم داشت و مشکلی برای وام و سهمیه بندی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پایلوت تامین نان در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر در استان زنجان به صورت پایلوت عرضه می شود.

وی با بیان اینکه طرح جدید تحویل نان به تدریج در زنجان آغاز می شود، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی مردم خرید نان مورد نیاز خود بدون سهمیه بندی و افزایش قیمت و بدون محدودیت و تنها با کارت بانکی است.

افشارچی با اشاره به راه اندازی تدریجی این طرح افزود: طی چند روز آینده این طرح را با 15 نانوایی آغاز می کنیم و نصب کارتخوان های جدید نیز تا چند روز آینده آغاز می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه کارت خوان های جدید نانوایی ها به صورت اندروید POS هستند، گفت: در کارت خوان های قبلی شماره معرفی شده بود اما دستگاه های جدید تصویر نان را نیز نشان می دهند و شهروندان تعداد مورد نیاز را معرفی می کنند. نان ها

وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه نگران اجرای طرح جدید تحویل نان نباشند، گفت: افزایش قیمت، سهمیه بندی و کارت اعتباری نخواهیم داشت، بحث اعتبار و سهمیه بندی مطرح نیست.

افشارچی در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا; وی در خصوص راه ها و تخلفات احتمالی طرح جدید در نانوایی ها گفت: جاده ها به مردم وصل نیستند و به سیستم متصل هستند اما مهم این است که مردم نان مورد نیاز خود را به راحتی خریداری می کنند و اگر راه هایی وجود داشته باشد. این سیستم دارای جاده های فرعی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نان مورد نیاز را خریداری خواهند کرد با این تفاوت که این بار فقط کارت را برداشت می کنند، گفت: از شهروندان می خواهیم با اجرای طرح جدید تحویل نان فقط کارت بانکی را برداشت کنند و کارت فرقی نمی کند. متعلق به سرپرست است.«یا یکی دیگر از اعضای خانواده باشید.

افشارچی تصریح کرد: تعداد نان خریداری شده در دستگاه پوز اندرویدی وارد می شود و قیمت نان مشخص است که 1400 و حتی ممکن است کمتر شود.

استاندار زنجان افزود: پول خریدار به حساب نانوا می رود و دولت مابه التفاوت نانوا را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در نانوایی ها پولی دریافت نمی کند، گفت: برای مراسم، مجالس و مهمانی های شهروندان محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد و هرکس به اندازه ای که هست نان بخرد، مشکلی ندارد و هیچکس نخواهد داشت. مشکل دسترسی به نان

استاندار زنجان در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار موج رسا; وی در خصوص نان هایی که از مغازه ها خریداری و به مردم عرضه می شود، خاطرنشان کرد: این موضوع در ماه آینده مشخص می شود که برای آن نیز برنامه ریزی کرده ایم.

وی در پاسخ به نیاز روستاییان به آرد گفت: روستائیانی که نان خود را در خانه می پزند، آرد خامی که قبلا به آنها داده می شد به همان قیمت و بدون تغییر توزیع می شود در حالی که اگر بخواهند می توانند. آنها همچنین نان مورد نیاز خود را از شهر دریافت می کنند.

افشارچی در خصوص سایر تخلفات احتمالی از جمله استفاده از کارت توسط آشنایان نانوایی ها برای سوء استفاده گفت: در ماه های دی تا اسفند 93 در مجموع 2 میلیون و 900 هزار تراکنش بانکی در استان زنجان صورت گرفته که از این تعداد حدود 2 میلیون و 850 هزار تراکنش کاملاً دقیق بوده است. 50 هزار تراکنش مشکوک صورت گرفته که نشان می دهد ما حساب و کتاب داریم و اینطور نیست که همه بخواهند به هر شکلی کارت بکشند و نان بخرند.

وی گفت: تخلفات احتمالی در پشت صحنه رسیدگی می شود و همه نمی خواهند تخلف کنند و اگر تعداد زیادی کارت در دستگاه کارتخوان کشیده شود حساب و کتاب دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید