کیفیت حلقه مفقوده دستور کار شورای آرد و نان است/ افزایش قیمت نان علیرغم ارتقای کیفیت مظلومیت مردم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، هر ساله اخباری مبنی بر کیفیت نان و افزایش احتمالی قیمت آن در رسانه ها منتشر می شود. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر افزایش قیمت نان در سال آینده در بین مردم و برخی از فقرا منتشر شده است. جامعه تحت تاثیر این خبر قرار گرفت.

به نظر می رسد سال آینده بنا به گفته دولت نان را افزایش نخواهیم داد، بلکه فقط برنامه ریزی برای جلوگیری از قاچاق آرد صورت گرفته است.

اما باید توجه داشت که به کیفیت نان توجهی نمی شود که با هر افزایش قیمت، کیفیت آن در اکثر نانوایی ها تغییر نمی کند و با کیفیت بسیار نامناسبی پخته می شود. بنابراین در صورت افزایش قیمت آرد و نان، باید کیفیت آنها را نیز ارتقا داد.

c5c1940f 9284 42f3 a8b5 8be24a27158d خبر خاکستری

لزوم جلوگیری از جابجایی نانوایی ها به مناطق خارج از محل تعیین شده در پروانه بهره برداری

در همین راستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفت و گو با کُردتودی از برگزاری بیست و هشتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی برای بررسی کمیت و کیفیت نان در استان و پیگیری سفارشات عرضه ماهیانه خبر داد. گندم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان آرد را یک کالای دولتی دانست و گفت: گندم یک کالای استراتژیک است و با توجه به اینکه استان کردستان گندم مازاد را به 14 استان صادر می کند و یکی از 10 استان تامین کننده گندم کشور است، این امر مستلزم صادرات بیشتری است. توجه و دقت در کیفیت و فرآوری این محصول به ویژه در تولید آرد و نان.

ساپری گفت: کالاهای اصلی من از جمله گندم و برنج، کالاهای استراتژیک هستند که بر اساس قوانین ملی برنامه ریزی، سازماندهی، توزیع و مدیریت می شوند.

وی افزود: گندم استانی هر ساله پس از برداشت محصول در صورتی که بیش از نیاز استان باشد به سایر استان ها ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه دبیر شورای آرد و نان در سازمان جهاد کشاورزی منصوب شده است، گفت: از محل درج شده در پروانه بهره برداری خودداری کنید.

وی با اشاره به اینکه نانوایان در بحث پخت نان ضعیف هستند و نیاز به آموزش دارند خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افت کیفیت نان به دلیل عدم آموزش نانوایان است و این امر باید در دستور کار شورای آرد استان قرار گیرد. نان.

اسپری با اشاره به اینکه بیشتر یارانه های دولتی مربوط به گندم و پس از آن آرد و نان است، گفت: هرگونه تخلفی که باعث کاهش کیفیت نان شود، از دست دادن سرمایه عظیم کشور در این حوزه است.

c71b29f9 b7f5 4a59 9d90 657cc7071f9d خبر خاکستری

برخورد با نانوایانی که سعی در کاهش وزن خمیر دارند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان در گفت و گو با کُردتودی به تشریح وضعیت کمی و کیفی نان در استان پرداخت و گفت: در شهرستان سنندج بیش از 800 نانوایی بر روی پخت انواع نان متمرکز هستند. نان. این نانوایی بر اساس تراکم جمعیت در مناطق مختلف شهر، متاسفانه برخی از واحدها بدون اطلاع قبلی و بدون هماهنگی به برخی از مناطق حاشیه شهر نقل مکان کرده اند که مستلزم تصویب قوانین سختگیرانه در شورای آرد و نان است که هرگونه جابجایی نانوایی ممنوع است.

وی افزود: در پی نظارت بر هرگونه جابجایی نانوایی بدون هماهنگی با شورای آرد و نان، این امر منجر به کاهش سهمیه آرد این نانوایی می شود.

صالحی با اشاره به تخلفات در سطح نانوایی گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات و حتی مسائل بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی باید گوشی های خود را در اختیار مردم قرار دهد و همه تخلفات در سطح نانوایی مردم عزیز باید با بخش مربوطه تماس بگیرید. از همکاران برای رسیدگی به مشکل و حل مشکل.

وی خواستار نصب تابلو بلوک نان در اماکن عمومی شد و ادامه داد: قیمت، نوع نان، قیمت نان و سهمیه روزانه اطلاعات اولیه ای است که باید در تابلوی نانوایی درج شود.

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی یادآور شد: هرگونه مکمل نان اعم از کنجد، سیاه دانه و سایر فرآورده ها باید به تایید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برسد.

به گفته صالحی، وزن هر چانه در هر نانوایی و وزن نان تولیدی از دیگر موضوعات مورد توجه جهاد کشاورزی کردستان است و گفت:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید