از صفر تا 100 راه برای نظارت هوشمند بر شبکه آرد و نان در گلستان/ کار قاچاقچیان آرد سخت شده است.


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878615

به همت کارکنان بخشداری گلستان، تحویل آرد از کارخانه به نانوایی به صورت هوشمند نظارت می شود و سپس با فروش کارت نان، کارکنان انتظار دارند حجم تخلفات خارج از شبکه آرد افزایش یابد. به صفر می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; خبر دستگیری شبکه مخرب توزیع آرد یارانه ای دولتی در چند روز اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و این دستگیری ها ادامه خواهد داشت.

آسیابی گفت: این متهمان آرد یارانه ای آرد را در بازار آزاد به قیمت بسیار بالا می فروختند.

همچنین سید محمد دهنوی با اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده گفت: این متهمان 56 هزار کیسه آرد را خارج از زنجیره تامین فروختند و به گفته معاون اقتصادی استاندار گلستان با فروریختن این شبکه تعدادی از نانوایی ها ازدحام کردند. استان گلستان کاهش یافته است.»

اما برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی و به صفر رساندن اختلالات عرضه خارج از خط از کارخانه به نانوایی، به گفته محمدرضا افشار، رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی گلستان، 84 دستگاه کامیون آرد در استان اقدام به کار کرده اند. مجهز به جی پی اس انتقال آرد از کارخانه به نانوایی ردیابی می شود.

افشار می گوید: زمانی که باید آرد به نانوایی ارسال شود، کد رهگیری به نانوایی ارسال می شود و راننده موظف است هنگام تخلیه محموله از انبار نانوایی عکس گرفته و میزان آرد داخل آن را مشخص کند و سپس تحویل بگیرد. عکس دیگری از تخلیه و برای کارشناسان ما ارسال خواهد شد.

وی گفت: به محض ارسال عکس، نانوایی نیز موظف به تایید کد رهگیری است و به این ترتیب از انتقال آن از کارخانه به نانوایی در آراد مطمئن می شویم و با این طرح هوشمند امیدواریم بتوانیم تحویل را به حداقل برسانیم. برسیم و کلیه دستگاه های نظارتی استان می توانند بر روند انتقال آرد نظارت داشته باشند.

علاوه بر این، پس از رسیدن آرد به نانوایی، کارکنان سعی می کنند با اجرای طرح هوشمند فروش نان از خروج آرد از توری آرد جلوگیری کنند.

این در حالی است که به گفته معاون اقتصادی استاندار گلستان، تاکنون یک سوم نانوایی های استان یعنی حدود 850 واحد نان، تخلفاتی از جمله عرضه خارج از خط داشته اند.


تشدید تحریم ها بر نانوایی ها

همچنین تقی حسام در این خصوص می گوید: جریمه متخلف نانوایی ها 5 برابر شده و نظارت خود را تقویت کرده ایم و در این راستا 102 نانوایی با بنر یا پلمب در استان نصب شده است.

به گفته سرپرست غله استان گلستان، تاکنون یک هزار و 836 دستگاه کارتخوان برای فروش هوشمند نان در نانوایی ها نصب شده است که از این تعداد 887 دستگاه شهری و 544 دستگاه، واحدهای روستایی ایجاد کرده اند.

تقریبا 90 درصد نانوایی های استان به دستگاه کارتخوان هوشمند نان خوان مجهز هستند و دو شهر کلاله و آک کالا کمتر دارند و قرار است در چند روز آینده تمامی نانوایی های این شهرستان ها مجهز به دستگاه نان خوان شوند. کارت های فروش هوشمند نان.

این ابتکار میزان فروش نان در نانوایی ها را تعیین می کند و کارکنان می توانند بی نظمی هایی مانند تعطیلی خودسرانه، کاهش فروش و برون سپاری در نانوایی را مدیریت کنند.


مشوق های فروش نان هوشمند نانوایی ها

همچنین به گفته افشار، دولت 15 درصد از فروش واحدهای نان را با آرد نوع 2 و 10 درصد فروش واحدهای نان را با آرد نوع یک تامین کرده است.

از سوی دیگر مسئولان بخشداری گلستان مصوب کردند که تحویل آرد از کارخانه به نانوایی ها در شهرستان انجام شود و نظارت مستقیم بر آن بر عهده استاندار باشد.

فروش آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها در چند مرحله در ماه انجام می‌شود تا سطح تخلفات خارج از خط کاهش یابد، اما به نانوایی‌ها دستور داده می‌شود تا ۷۲ ساعت قبل از تمام شدن آرد، آرد خریداری کنند. ادعا می شود که تخصیص کمک هزینه در چند مرحله در ماه می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

مسلم است که با این نظارت و تشدید مجازات متخلفان، امیدوار است طبق پیش بینی مدیرکل «زرنو» تعداد تخلفات به صفر نزدیک شود.

مردم منطقه گلستان در ماه های اخیر از بارگیری بیش از حد نانوایی ها و تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی ها رنج می برند و انتظار دارند با نظارت های تکمیلی این مشکلات برطرف شود.


افزایش سهمیه آرد در برخی نانوایی ها

همچنین افزایش سهمیه آرد در برخی نانوایی ها در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود کمبود آرد در استان وجود نداشته باشد.

با این اقدامات، مسئولان معتقدند گلستان زیرساخت های دولت برای فروش هوشمند نان را تکمیل کرده است.

همچنین در عملیاتی دیگر، مسئولین بخشداری گلستان از خروج گندم از منطقه گلستان در زمان برداشت جلوگیری کردند تا به دلیل سود بیشتر دلالان به قوت مردم آسیبی وارد نشود.

با تجمیع و اقدامات موثر 17 اردوگاه ربیع تاکنون 700 هزار تن گندم در شهرستان گلستان برداشت شده که نسبت به سال گذشته بالغ بر 250 هزار تن افزایش داشته است.

با اقدامات 17 قرارگاه ربانی، نظارت بر 26 کارخانه آرد در استان گلستان به صورت حضوری و میدانی توسط 26 نفر از همکاران بسیجی، نقشه کمیسیون بازرسی را از سازمان صمت استان گلستان دریافت کردند. ما رفتیم.

با همت قرارگاه 17 ربیع در زمینه برداشت گندم، رایزنی های لازم با کشاورزان پنج هکتاری و بیشتر و همچنین با شناسایی دلالان و نصب دوربین های مدار بسته در انبارها انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید