7022 دانش آموز مقطع ابتدایی در مدارس عشایری استان کرمان / 119 دبستان عشایری با یک تا پنج دانش آموز در استان کرمان


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814294

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد;

عباس ضیاء با اشاره به فعالیت 119 مدرسه ابتدایی عشایری با 7 تا 5 دانش آموز در استان از آموزش 7022 دانش آموز در مدارس ابتدایی عشایری استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان، عباس ضیاء معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: وجود مدارس عشایری حتی با حضور دانش آموز در نقاط دورافتاده استان یک هدف است. مصداق عدالت آموزشی . .

وی با اشاره به اجرای برنامه نهضت آموزش برابر در استان گفت: ترویج عدالت آموزشی از طریق دسترسی حداکثری به آموزش و ارتقای کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در حوزه های لازم از مهمترین اهداف برنامه است.

ضیاء از ورود حدود هزار پیش دبستانی عشایری خبر داد و گفت: پیش دبستانی های عشایری به صورت رایگان و با حمایت دولت در پیش دبستانی ها تحصیل می کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت انسداد بی سوادی برای ریشه کنی بی سوادی گفت: خوشبختانه طرح انسداد بی سوادی در مدارس ابتدایی به خوبی اجرا شده و افت تحصیلی در این مدارس به حداقل رسیده است. رسید.

عباس ضیاء از فعالیت 119 مدرسه عشایری با یک تا پنج دانش آموز در استان خبر داد و گفت: در مجموع 7 هزار و 22 دانش آموز در مدارس ابتدایی عشایری استان تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری در دوران شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر گفت: با توجه به جفای آموزش حضوری در مدارس ابتدایی عشایری، کیفیت فعالیت های آموزشی و روند یادگیری توسط دانشجویان عشایری مطلوب است.»

ضیاء تاج را بزرگ‌ترین اختلال آموزشی در سال‌های اخیر خواند و گفت: طرح تجمیع مدارس در این استان برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی در حال اجراست.

بر اساس این گزارش: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در سفر به عنبرآباد از فعالیت های آموزشی مدارس منطقه نرگسان عشایری عنبرآباد در روستاهای صعب العبور سرجنگل، کر و سنتک بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید