برگزاری کلاس های جبرانی دانش آموزان مقطع ابتدایی از بهمن ماه

برگزاری کلاس های جبرانی دانش آموزان مقطع ابتدایی از بهمن ماه

روز جدید : معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری از بهمن ماه 1392 تا پایان اردیبهشت ماه 1401 خبر داد و گفت: دانش آموزان پایه اول، دوم و سوم ابتدایی شروع به کار کردند. آموزش سال گذشته در فضای مجازی آنها در مهارت های پایه سواد، به ویژه در مهارت های نوشتاری اولیه، ضعف های جدی دارند.

رضوان حکیم زاده درباره برنامه وزارت آموزش و پرورش برای جبران افت تحصیلی به ویژه در مقطع ابتدایی گفت: بر اساس توافق سه جانبه با دانشگاه فرهنگیان و بسیج دانش آموزی، فاز اول طرح جبران و تثبیت یادگیری را در تابستان امسال اجرا کردیم. سازمان.”

وی افزود: بر اساس این برنامه در سال تحصیلی گذشته تمامی دانش‌آموزانی که در سه درس علوم، فارسی و ریاضی به نتایج قابل قبولی رسیده‌اند و نیاز به «نتایج بیشتری» داشته‌اند را شناسایی کرده و 14 جلسه جبرانی برای آنها برگزار کرده‌ایم. 3 سپتامبر به طول انجامید و سپس ارزیابی انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای استفاده بیشتر از این فرصت، فاز دوم طرح جبرانی و تجمیع آموزش را تدوین کرده ایم. پس از مشخص شدن نتایج ارزیابی نوبت اول مدارس، دانش آموزانی که مشخص می شوند و مرحله دوم برنامه اجرا می شود.

حکیم زاده ادامه داد: زمان کلاس های جبرانی بعد از پایان اولین سنجش تا پایان سال تحصیلی یعنی. از فوریه 1400 تا پایان می 1401

وی خاطرنشان می کند: یکی از موارد قابل توجه این است که طبق تحقیقات میدانی و گزارش هایی که از معلمان دریافت کردیم، دانش آموزان پایه اول، دوم و سوم ابتدایی که از سال گذشته در فضای مجازی شروع به تدریس کردند، در مهارت های پایه سوادآموزی ضعف جدی دارند. او گفت که مهارت های اساسی نوشتن هستند. «خواندن» بکنند، اما برای «نوشتن» چون تمرین کافی ندارند و زیر نظر استاد نیستند، ضعیف می شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای تقویت مهارت های پایه سواد به ویژه مهارت های نوشتاری نیازمند کار ویژه هستیم، یکی از محورهای این برنامه فراهم آوردن زمینه برای تمرین جدی نگارش است.

دیدگاهتان را بنویسید