آزمون پایان سال دانش آموزان مقطع ابتدایی از 1 تا 4 خرداد ماه کتبی شد

آزمون پایان سال دانش آموزان مقطع ابتدایی از 1 تا 4 خرداد ماه کتبی شد

روز جدید رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات امتحانات دوره ابتدایی پرداخت و گفت: زمان برگزاری آزمون کتبی در کلیه مقاطع تحصیلی از یکشنبه 10 خرداد لغایت پنجشنبه 21 خرداد 1401 می باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی پرداخت و گفت: آخرین مهلت برگزاری آزمون کتبی در کلیه مقاطع تحصیلی از یکشنبه اول تا دوازدهم خرداد ماه 1401 است.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی پرداخت و گفت: فارسی و ریاضی پایه اول و دوم و سوم و در مقطع کارشناسی دوم یعنی . کلاس چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم و ششم دبستان در تمامی دروس علاوه بر ابزارهای مختلف سنجش کیفی و تشریحی، آزمون کتبی در پایان سال تحصیلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: آزمون کتبی از پایه اول تا پنجم در کلاس درس برگزار می شود و تمامی مراحل آن از جمله طراحی سوالات، برگزاری آزمون و تصحیح مدارک بر عهده معلم مربوطه است.

امتحان اصلی شش ها “هماهنگی منطقه ای” است.

حکیم زاده درباره برگزاری امتحانات پایه ششم گفت: در پایه ششم بر اساس مصوبه جلسه 859 مورخ 21 فروردین ماه سال 1391، علاوه بر ابزارهای مختلف تست زنی کیفی و تشریحی، آزمون منطقه ای هماهنگ با سوالات واحدها و برنامه اختصاصی و در همان زمان، مدرسه دارای یک بخش آموزش منطقه ای است.

وی در مورد زمان امتحانات مدارس گفت: زمان برگزاری امتحانات کتبی در کلیه کلاس ها از یکشنبه اول تا پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه 1401 می باشد البته در مناطق گرمسیری زمان برگزاری امتحانات به عهده ستاد امتحانات می باشد. هر استان

حکیم زاده بیان کرد: نتایج آزمون های کتبی در کنار سایر ابزارهای سنجش کیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری برای تربیت دانش آموزان، بهبود و جبران نقاط ضعف و پیشنهاد و اجرای مداخلات آموزشی جبرانی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید