مهارت آموزی دانش آموزان امروز ضعیف است/ دانش آموزان در دوره ابتدایی با مفهوم تجارت آشنا باشند


ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822349

دایی صراف با بیان اینکه امروزه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان ضعیف است و مدرسه می‌تواند در قرن جدید مهارت‌های زندگی واقعی را ارتقا دهد، گفت: اگر دانش‌آموزان در دوره ابتدایی با مفهوم کسب‌وکار آشنا شوند، قطعاً نرخ بیکاری در شهر کاهش می‌یابد. میکند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; امیر دایی صراف فرماندار کاشمر صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش کاشمر که در سالن همایش های این شهرستان برگزار شد، گفت: اجرای سند تحول بنیادین یکی از برنامه های اجرایی است. الزاماتی که آموزش و پرورش باید برای پویایی فرآیند آموزشی کار کند.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی والدین در ارتباط با مدرسه و تربیت فرزندان از نکات قابل توجهی است که باید در آموزش و پرورش کاشمر به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: فعال سازی معلمان برای ارائه روش های خلاقانه در آموزش و استفاده بهینه از همه امکانات. اجتماعی برای پویایی مدرسه در قالب اردوی اجتماعی در شهرستان کاشمر بسیار مهم است.

فرماندار کاشمر با تاکید بر کمک همه جامعه به دانش آموزان در مهارت آموزی گفت: تحقیقات نشان می دهد امروزه مهارت آموزی دانش آموزان ضعیف است و اگرچه در حوزه دانش موفق هستیم اما در حوزه مهارتی چندان موفق نیستیم. ما انتظار داریم که مدرسه مهارت های زندگی واقعی را در قرن جدید بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید توانایی کافی برای ساختن زندگی باکیفیت داشته باشند، اذعان داشت: هدف مدرسه توانمندسازی زندگی مؤمنانه و انقلابی در دنیای مدرن است و انتظار می رود مدیران در جمهوری اسلامی به سمت توانمندسازی حرکت کنند. حرکت به سمت زندگی مومنانه و انقلابی.

صراف خاطرنشان کرد: کاستی هایی مانند رتبه بندی معلمان در آموزش و پرورش وجود دارد که دولت سیزدهم با جدیت پیگیر آن است، اما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا موضوع آموزش و پرورش در حوزه نماند. «نشاط باید دو سال دیگر به مدرسه برگردد. وی ادامه داد: تعطیلی مدارس به دلیل تاج مستلزم احیای مدارس است و این یکی از مطالبات جدی دانش آموزان کاشمری است و باید برای این معضل برنامه ریزی جدی داشته باشید.

وی تصریح کرد: جامعه ای که در 20 سال آینده داریم و دانشجویان وارد آن می شوند، جامعه ای خواهد بود که مدرک در آن حرف اول را نمی زند، بلکه ویژگی هایی مانند خلاقیت، قدرت ریسک پذیری، ارتباط موثر و… اینها مسائل کلیدی هستند که موفقیت دانش آموزان را تعیین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه قدرت کارآفرینی جامعه نیاز به افزایش دارد و این از مدرسه شروع می شود، تاکید کرد: نقش آموزش و پرورش کشمیری برای اشتغال شهری در صورتی که دانش آموز با مفهوم کسب و کار آشنا شود بسیار مهم است و قطعا بیکاری در شهر کاهش می یابد. تکنسین ها باید آموزش ببینند

در پایان این مراسم از سابقه طولانی علی طاهریان تجلیل و سعید تاج محمدی به عنوان مدیر آموزش و پرورش کاشمر معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید