هیچ دانش آموز عشایری نباید از تحصیل خارج شود/حضور دانش آموزان عشایری در جامعه دانش بنیان باید برنامه ریزی شود.


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882569

نوری با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: هیچ دانش آموز عشایری نباید از آموزش و پرورش خارج شود و از فضای مجازی و اقدامات دانش بنیان برای آموزش استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; یوسف نوری صبح امروز در بیست و یکمین اردوی سراسری دانش آموزان پسر عشایری مشهد اظهار داشت: عشایر مردمانی رک و راستگو هستند که هیچ ظرافتی ندارند. به گفته رهبر کبیر انقلاب، عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند و ما به آنها افتخار می کنیم.



وی با اشاره به اینکه 92 تیره و 454 تیره در کشور داریم، ادامه داد: همه عشایر کشور یک قوم و تولیدکننده هستند که زیر چتر جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند. متاسفانه الان جمعیت روستایی و عشایری ما رو به کاهش است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: زندگی شهری جاذبه های کاذبی دارد و وقتی وارد آن می شویم می خواهیم به زندگی ساده و روستایی خود برگردیم. پس باید روی آن هم کار کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: باید برای همه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان عشایر فرصت های برابر برای آموزش و پرورش فراهم کنیم. هیچ دانش آموز عشایری نباید عقب بماند و از تحصیل باز بماند و در این زمینه باید از فضای مجازی استفاده کنیم.

وی در خصوص تولیدات و تولیدات عشایری در کشور نیز گفت: محصولات عشایری باید تجاری شود و بتوانیم به گونه ای تبلیغات کنیم که به دست مردم برسد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش باید برای حضور موثر و نقش آفرین شما دانش آموزان عشایر در جامعه دانش بنیان برنامه ریزی کنیم تا در آینده نقش موثری در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشید.

چراغ مدارس عشایری در دوران کرونا خاموش نشد

در ادامه این مراسم معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در حوزه آموزش عشایر اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در ایام کرونا اجازه نداده ایم چراغ مدارس عشایری خاموش شود، ادامه داد: متأسفانه در مناطق عشایری امکاناتی مانند آزمایشگاه یا کارگاه نداریم، بنابراین باید کیفیت معلمان را ارتقا دهیم. این مناطق و مدارس . در این زمینه احیای حوزه علمیه عشایری در حال انجام است.

وی بیان کرد: راه اندازی مرکز آموزش دادگستری گامی رو به جلو است. همچنین در حوزه آموزشی نیز باید اولویت را در حوزه فنی و حرفه ای دانش آموزان عشایری در نظر بگیریم.

شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این همایش جزو افرادی هستیم که همه اهل تولید هستیم و این افتخاری برای کشور است. زندگی عشایری باید برای ما الگو باشد و بتوانیم بخشی از نیازهای خود را تولید کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید